جشن سال نو میلادی در ترکیه

جشن سال نو میلادی در ترکیه

اگر میخواهید ترکیه را برای سال نو میلادی  انتخاب کنید می توانید مانند ساکنین شهرهای بزرگ ترکیه در آتش بازی های ویژه سال نو که در میادین بزرگ شهر برگزار می شود ، شرکت کنید . این شادمانی های خیابانی در این ایام از تفریحات و دیدنی های ترکیه است و ساکنان شهرهای کوچک اغلب برای جشن سال نو به شهرها بزرگتر می آیند ، پس بهتر است شما شهرهای بزرگ را برای این ایام انتخاب کنید شب سال نو به طور کلی با شمارش معکوس به پایان می رسد ، افراد مختلف تا آخرین لحظات در خیابانها جشن می گیرند ، البته جشن های گوناگونی نیز در رستورانها و هتل ها برپاست . شب سال نو میلادی در ترکیه از تعطیلات رسمی نیست ، اگر چه بسیاری از ادارات ، مدارس و ادارات پست ممکن است در بعدازظهر ۳۱ دسامبر بسته باشد . سوپر مارکت ها نیز ممکن است زودتر از معمول تعطیل شوند و ممکن است ترافیک در شب ۳۱ دسامبر ، به علت ورود ساکنین شهرهای مجاور و یا خروج افراد برای رفتن به جاهای تفریحی ترکیه در خارج از شهر ، محسوس است افرادی که شب سال نو در مکان های خارج از شهر ، مانند پیست های اسکی ترکیه جشن گرفته اند ، عصر روز یکم به شهرها باز می گردند . همچنین، معمولا مردم به بازدید از بستگان و دوستانی که ۳۱ دسامبر در کنارشان نبوده اند ، می روند و هدیه رد و بدل می کنند .
از سال ۱۹۲۶ ، در ترکیه به جای تقویم خورشیدی مبتنی بر اسلام ( تقویم مولانا ) که در امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار می گرفته است ، از تقویم میلادی استفاده می شود .

بین سال های ۱۹۲۶ و ۱۹۳۴ جشن سال نو به عنوان بخشی از برنامه غربی ترکیه ، در آخر هفته اول پس از۱ ژانویه برگزار می شود . بسیاری از سنت های سال نو امروزی از جمله بابا نوئل ، اسباب بازی و جواهر و کاج صنوبر از فرهنگ ترکیه گرفته شده است در واقع نمادهای سال نو که در بین همه کشورهای مسیحی مشترک است یعنی درخت سال نو و نمادهای بابانوئل از این کشور گرفته شده است . از سال ۱۹۳۵ روز سال نو میلادی در ترکیه تعطیل عمومی ست

yil basi turkiye

همچنین ببینید

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *