حجم ذخایر ارزی ترکیه افزایش یافت

حجم ذخایر ارزی ترکیه افزایش یافت
بانک مرکزی ترکیه از افزایش ۴.۵ درصدی ذخایر ارزی این کشور خبر داد.

به گزارش خات نیوز، بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان ماه ژوئیه به ۹۰.۳ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه قبل ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، ۴۵.۱ میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور به شکل اسکناس بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد بیشتر بیشتر شده است.

رکورد ذخایر طلا و ارز ترکیه درسال های اخیر مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۳ بوده است که طی آن این کشور ۱۳۶ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز شامل ۲۱ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت. ماه گذشته و به دنبال بحران ارزی که منجر به سقوط ۱۴ درصدی ارزش پول ملی این کشور شد، بانک مرکزی مجبور شد بخش بزرگی از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کند اما با بهبود تدریجی وضعیت، روند تقویت ذخایر ارزی مجددا آغاز شده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی ترکیه در نشست هفتگی خود بر خلاف انتظار اولیه بسیاری از کارشناسان اعلام کرد نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۸.۲۵ درصدی باقی نگه خواهد داشت. اغلب کارشناسان انتظار داشتند این نرخ بین ۰.۲ درصد تا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند.

هنوز نسبت به سال قبل ذخایر طلا و ارز ترکیه ۹ درصد کمتر است. با توجه به مساله کرونا، انتظار می رود رسیدن به سطح ذخایر ۱۰۰ میلیارد دلاری در سال جاری محقق نشود. از سوی دیگر خالص ذخایر طلا و ارز که از کسر کردن تعهدات کوتاه مدت، وام های ارزی، اوراق قرضه و سپرده های ارزی از کل ذخایر به دست می آید تا پایان ماه ژوئیه به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، این کشور حدود ۳۴.۱ میلیارد دلار تعهد ارزی کوتاه مدت دارد که نسبت به ماه قبل ۲۲.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/آناتولی

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *