حکم جلب نتانیاهو صادر شد

حکم جلب نتانیاهو صادر شد

یکی از قضات اسپانیا حکم بازداشت نخست وزیر اسرائیل و هفت تن دیگر از مقامات سابق و کنونی دولت تل‌آویو را صادر کرده و براساس آن اگر این افراد پایشان را به اسپانیا بگذارند، بازداشت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایران تی آر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکم جلب نتانیاهو صادر شد خوزه دلاماتا، قاضی دادگاه ملی اسپانیا به پلیس و گارد مدنی دستور داده تا اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و شش تن دیگر وارد اسپانیا شدند، به وی اطلاع دهند چرا که حکم بازداشت این افراد به خاطر اقداماتشان مربوط به حمله اسرائیل به کاروان کمک رسانی غزه در سال 2010 میلادی صادر شده است.

افراد دیگری که حکم بازداشت آن‌ها صادر شده شامل ایهود باراک، وزیر جنگ سابق، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق، موشه یعالون، وزیر امور استراتژیک سابق، الی ییشای، وزیر داخلی سابق، بنی بگین، یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی که وزارتخانه‌ای در اختیار ندارد و دریاسالار مارون الایزر است که مسئول عملیات حمله اسرائیل به کاروان کمک رسانی غزه در سال 2010 میلادی بود.

این پرونده که سال گذشته میلادی به قاضی دلاماتا محول شد، به دنبال حمله نیروهای امنیتی اسرائیل در سال 2010 میلادی به کاروان کشتی‌های کمک رسانی غزه علیه این افراد تشکیل شده است.

این کاروان شامل کشتی‌ مرمره، اصلی‌ترین کشتی غیرنظامی در کاروان متشکل از شش کشتی است که قصد داشتند تا محاصره نوار غزه را بشکنند. این شش کشتی حامل 500 مسافر، کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات ساختمانی بودند. نیروهای اسرائیلی به این کشتی حمله کردند و باعث کشته شدن 9 فعال حقوق بشر شدند، یکی دیگر از فعالان نیز یک ماه بعد بر اثر جراحت‌های به وجود آمده در پی این حمله جان باخت.

نتانیاهو و دیگر مقامات که در حال حاضر با اتهامات در این پرونده مواجه شده‌اند، باید پاسخگو باشند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه اسرائیل گفت: ما این اقدام را به عنوان اقدامی تحریک آمیز تلقی می‌کنیم و با مقامات اسپانیا در حال رایزنی هستیم تا این حکم را لغو و باطل کنند. امیدواریم این مساله هرچه سریعتر حل شود.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *