خانه‌ حضرت مریم در کوش آداسی

حضرت مریم

خانه‌ حضرت مریم در کوش آداسی

نام اِفِسوس (Ephesus و یا EFSUS) تنها یادآور یک شهر نیست بلکه نام آرتمیس را هم به ذهن فرا می‌خواند. بعلاوه نام محلی است که بناهائی قدیمی چون کلیسای جان‌ِمقدس (یکی از حواریون عیسی مسیح) و کلیسای مریم مقدس و غار معروف اصحاب کهف و… وجود داشته که علاقمندان زیادی را از سراسر دنیا بسوی خود کشانده است.

در کوش آداسی خانه‌ای تاریخی وجود دارد که گفته شده است حضرت مریم چندین سال در آن ساکن بوده‌اند.
این خانه به روایتی، به مدت ده سال (یا پانزده سال به روایتی دیگر) محل سکونت حضرت مریم (اغلب معتقدند در اواخر عمر ایشان) بوده است، امروزه زیارتگاه مسیحیان و مسلمانان به شمار می‌رود. چشمه ای نیز به نام چشمه آرزوها در این محل وجود دارد که بسیاری از زائران معتقدند با نوشیدن آن به آرزوهای خود می‌رسند.

بنای ساختمان خانه مکعبی شکل بوده و از همان زمان سکونت حضرت مریم سالم و دست نخورده – به جز سقف که تعمیر شده – باقی مانده و شخصیتی چون پاپ نیز از آن دیدار نموده است.

خانه‌ی حضرت مریم، که بعد از کاوش‌هائی که توسط دونفر باسامی پیر پولین (یا پولن) و یونگ در سال 1892 براساس پیش‌گوئی یک بانوی پرهیزکار اهل باواریا بنام کاترین امریک (1824 – 1774) تنها دوسال قبل از مرگش پیدا شد، بازسازی گردید و تقریباً بشکل اصلی درآمد. زمان کشف این خانه، سقف‌ها فروریخته و تنها دیوارهای خانه برپا مانده بودند. گفته می‌شود که خانه، فسمتی از بنای کلیسائی بوده که قرن نهم میلادی برای بزرگداشت مریم مقدس بر پا یا بازسازی شده است.

درحال حاضر سه تاق نزدیک بهم را با سه چشمه‌ی جداگانه تشکیل می‌دهد که زائرین برای شفایافتن و ثروتمندشدن و عشق! از آن‌ها می‌نوشند, گفته می‌شود که حضرت مریم از این چشمه‌ی شفابخش در آخرین سال‌های زندگی خود، بین سال‌های 30 تا 35 میلادی، آب می‌نوشیده است.

معتقدان او معجزات زیادی را به وی نسبت می‌دهند که با نوشیدن آب این چشمه و یا از طریق خاکستر اجاقی که در خانه وجود داشته بوقوع پیوسته است. کودکان و بزرگسالان زیادی که گرفتار امراض گوناگونی بوده‌اند به این مکان برای گرفتن شفا آورده‌شده‌اند.

آن‌چه که ظاهراً بعدها اضافه شده و حرفی از آنه بمیان نیامده، یکی نیز دیوار وسیعی‌است که زائرین خواسته‌های خودرا روی کاغذ ویا اغلب روی دستمال کاغذی تمیزی می‌نویسند و آنرا گره زده روی دیوار به نخ‌هائی که بهمین منظور قرار داده شده می‌بندند و معتقدند که حاجت آن‌ها برآورده خواهد شد

کمی دورتر از خانه نیز گودالی که گفته می‌شود محل حوضی برای تعمید بوده وجود دارد و نزدیک‌تر به خانه اتاقکی برای روشن کردن شمع قرارداده شده است.
– مقبره‌ی حضرت مریم در بیت‌المقدس قرار دارد.

 

 

 

همچنین ببینید

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان …

5 نظر

  1. با سپاس فراوان از شما
    بسیار عالی‌ بود
    لطفا از این موارد در سایت تون بیشتر بذارید
    پیروز باشید

  2. ممنون از اطلاع رسانى سودمندتون
    زيبا و مفيد بود…

  3. من عاشق افسوس شدم؛دیوار آرزوهاااااش، چشمه آرزوهاااش…..

  4. وای چه جالب
    دلم خواست برم اونجا رو ببینم
    🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *