دلیل تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان

دلیل تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان

دبیر کل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: ترکیه قرارداد مرز بازرگان با ایران را نقض نکرده و مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر برای عبور و مرور کامیون‌های ایرانی و ترکیه در مرز به دلیل کمبود نیرو برای پلمب باک ماشین‌هاست.

سید جلال ابراهیمی درباره آخرین وضعیت مرز بازرگان و مشکلاتی که مجددا برای عبور کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان در روزهای اخیر پیش آمده است، اظهار کرد: یک مقام مطلع مرزی به من اطلاع داده که از مرز بازرگان تا دانالو تریلرهای ایرانی برای ورود به ترکیه حدود 25 کیلومترصف کشیده‌اند. از طرف دیگر کامیون‌های ترک هم برای ورود به ایران صف سه – چهار کیلومتری دارند.

وی افزود: مسئولین گمرگ اعلام می‌کنند که روزانه 400 تریلر را از مرز رد می‌کنیم ولی مقامات در امورحمل نقل و گمرکات که در محل حاضر هستند می‌گویند ” اگر روزی 400 ماشین در اینجا تردد کند دیگرصفی وجود نخواهد داشت و در نتیجه کم کاری نخواهیم داشت”.دبیر کل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه ادامه داد: هر کامیون برای ورود به مرزهای دو کشور باید باک آن پلمب شود که این اقدام حدود 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. در نتیجه هر ساعت 20 کامیون امکان عبور دارند و بقیه ماشین‌ها در صف می‌مانند. ابراهیمی در پاسخ به اینکه برای مشکل پیش آمده چه راه‌حلی وجود دارد؟ گفت: یکی از ضرورت‌ها افزایش تعداد افرادی است که کار پلمب کامیون‌ها را انجام می‌دهند، چون با یک نفر که کار پلمب را انجام می دهد، در این زمینه سامانی نخواهیم داشت و ضرورت دارد گمرک تعداد این افراد را زیاد کند. با این کاری که صورت گرفته بهانه‌ای در اختیار ترک‌ها قرار می‌دهد که مسیرشان را عوض کنند و از طریق گرجستان اقدام کنند. وی تاکید کرد: طبق اعلام دوطرف اگر روزانه 400 کامیون وارد و 400 کامیون خارج شود ماشینی در صف نمی‌ماند اما در حال حاضر از سوی هر دو طرف کم کاری وجود دارد.رییس شورای بازرگانی ایران و ترکیه درباره اینکه آیا ترکیه قرارداد با ایران را در خصوص رفت و آمد کامیون‌ها در مرز بازرگان نقض کرده است یا خیر؟ اظهار کرد: ترکیه قراردادی که زمستان سال گذشته برای تسهیل رفت وآمد کامیون‌ها با ایران بسته بود را نقض نکرده است بلکه به دلیل پلمب باک‌ کامیون‌ها ورود به مرزها زمان‌برشده است. چون طبق موافقتنامه ما پذیرفتیم که باید کامیون‌ها پلمب شوند؛ بنابراین باید پرسنل بیشتری برای این کار اضافه شود.ابراهیمی درباره اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های جدیدی که به تازگی بعد از سفر رییس جمهور ترکیه به ایران بین دو کشور صورت گرفته است، گفت: تفاهم‌نامه‌های جدید نیاز به زمان و برنامه ریزی دارند و در 10 روز امکان پذیر نیستند و اجرای آن چند ماه طول خواهد کشید. برای عبور و مرور راحت ماشین‌ها بین دو طرف هم برنامه‌ ریزی‌هایی شده اما زمان نیاز دارد تا اجرایی شود.

marze bazargan taradod

همچنین ببینید

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *