دولت ترکیه به بازنشستگان 2000 لیر پرداخت می کند

دولت ترکیه به بازنشستگان 2000 لیر پرداخت می کند

خات نیوز- پرداخت عیدی به بازنشستگان ترکیه که از سال گذشته در این کشور آغاز شده بود، امسال نیز ادامه خواهد یافت و دولت این کشوراعلام کرده که بازنشستگان در اعیاد فطر و قربان هر کدام یک هزار لیر ترک جمعا 2000 لیر ( معادل تقریبی 350 دلار ) عیدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خات نیوز بازنشستگان که یکی از مهمترین اقشار رای دهنده در جامعه ترکیه هستند در هر زمان مورد توجه جدی احزاب سیاسی این کشور قرار داشتند و احزاب سیاسی برای جلب آرا این قشر از جامعه که به همراه خانواده هایشان یک قشر عظیم را تشکیل می دهند تلاش می کردند.

بنا به آمارهای اداره آمار دولتی ترکیه، در حال حاضر در ترکیه 12.3 میلیون نفر بازنشسته اداره بیمه های اجتماعی هستند که با لحاظ تعداد 22.4 میلیون فردی که سهم بیمه پرداخت می کنند، می توان ناهمگونی در دریافت ها و پرداخت ها به بازنشستگان را دریافت.

در برخی برهه های زمانی در ترکیه احزاب سیاسی برای جلب رای، سن بازنشستگی را به 40 و 45 سال تقلیل دادند و این مساله موجب برهم خوردن تعادل دریافتی و پرداختی شاغلین و بازنشستگان در صندوق های بازنشستگی این کشور شده است.

متناسب نبودن دریافت های بازنشستگان نیز یکی از مواردی است که در 16 سال حاکمیت حزب عدالت و توسعه به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته به طوری که دولت اعلام کرده که خواستار تعادل بین دریافتی های بازنشستگان است و به همین علت حقوق و دریافتی های آن گروه از بازنشستگان که دریافتی اندکی نسبت به متوسط دریافتی های بازنشستگان دارند، را افزایش داده است.

در سال های اخیر سعی در بهبود وضعیت درمان و بهداشت بازنشستگان ترکیه شده و با همسان سازی خدمات ارایه شده به کارمندان، کارگران و اصناف و فراهم آوردن امکان استفاده از خدمات بهداشتی بخش خصوصی تنها با پرداخت اندکی مابه التفاوت در این زمینه گام هایی برای جلب رضایت این بخش عظیم رای دهنده فراهم آمده است.

احزاب سیاسی که نهادهای محلی را در اختیار می گیرند نیز برای جلب رضایت این بخش از جامعه ترکیه اقدام های مختلفی را انجام می دهند.

تاسیس خانه های سالمندان، فراهم آوردن امکان انتقال سالمندان به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با سرویس های متعلق به شهرداری ها، امکان استفاده سالمندان و بازنشستگان از خدمات حمل و نقل رایگان ، امکان بازدید از موزه ها بخشی از این تسهیلات است.

در حال حاضر طبق برخی آمارها متوسط سن افرادی که از اداره بیمه های اجتماعی ترکیه حقوق دریافت می کنند 55 سال می باشد.

به رغم این، مساله قشر بازنشسته در ترکیه همیشه برای سیاستمداران این کشور از لحاظ کسب رای جذابیت ویژه ای داشته است به طوری که در هر انتخابات قول های مختلفی برای بهبود وضعیت این قشر داده می شود.

در سال گذشته در دوران انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه خلق وعده های انتخاباتی در زمینه بهبود وضعیت بازنشستگان را داده بود که در بین آن وعده ها دادن عیدی در اعیاد فطر و قربان نیز مطرح بود.

حزب عدالت و توسعه متعاقب این وعده ها اعلام کرد که دو مورد عیدی به بازنشستگان در اعیاد فطر و قربان پرداخت خواهد کرد و سال گذشته نیز به بیش از 12 میلیون بازنشسته ترکیه در دو مورد مجموعا دو هزار لیر ترک پرداخت شد.

این مبلغ امسال نیز در قبل از اعیاد فطر و قربان به بازنشستگان قرار است پرداخت شود.

خاورم**2012**1144

انتهای پیام /*

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *