رئیس جمهوری روسیه وارد استانبول شد

رئیس جمهوری روسیه وارد استانبول شد

رئیس جمهوری روسیه از دمشق وارد استانبول شد.

به گزارش خات نیوز، به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وارد استانبول شد.

قرار است وی با مسئولان این کشور از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و در خصوص راه‌های تداوم همکاری دو جانبه و مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت سوریه و لیبی رایزنی کند.

وی همچنین قرار است امروز چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق ترکیه شرکت نماید.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام کردکه ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) وارد دمشق شده و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

براساس اعلام کرملین،‌ رئیس‌جمهوری سوریه از پوتین بابت سفر به کشورش و کمک در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. بشار اسد در جریان این دیدار ابراز اطمینان کرد که روسیه در مبارزه با تروریسم و برقراری صلح به سوریه کمک خواهد کرد.

طبق اعلام کرملین، پوتین و بشار اسد درباره بازیابی تمامیت ارضی سوریه گفت‌وگو کردند. کرملین اعلام کرد، پوتین در مقر فرماندهی ارتش روسیه در دمشق با اسد دیدار کرده است. پوتین اعلام کرد: ما گام بزرگی را در بازسازی سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن برداشته‌ایم.

در همین راستا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین از فرودگاه به سمت مرکز فرماندهی نیروهای مسلح روسیه در سوریه رفت. بشار اسد در این مرکز فرماندهی به رئیس‌جمهوری روسیه ملحق شد و آن‌ها اطلاعاتی از وضعیت نظامی در سراسر سوریه دریافت کردند و بعدا مذاکرات دوجانبه برگزار کردند.

پسکوف همچنی تصریح کرد: پوتین در جریان این مذاکرات با بشار اسد، ‌گفت واضح است پیشرفت زیادی در راستای بازیابی تمامیت ارضی و حق حاکمیت سوریه انجام شده است. رئیس‌جمهوری سوریه هم از پوتین بابت کمک در مبارزه با تروریسم و احیای زندگی مسالمت‌آمیز در سوریه تشکر کرد.

پوتین در جریان سفرش به دمشق در چند پایگاه نظامی ارتش روسیه و سوریه حضور یافته و در خیابان‌های این شهر نیز گشت‌زنی کرده است.

منبع خبر

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *