روزانه ۸۰ واگن باری بین ایران و ترکیه مبادله می شود

روزانه ۸۰ واگن باری بین ایران و ترکیه مبادله می شود

خات نیوز- در حال حاضر روزانه ۸۰ واگن باری بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی مبادله می شود.

به گزارش خات نیوز و به نقل از روابط عمومی راه آهن آذربایجان، شاپور ارصلانی امروز در بازدید از راه آهن تبریز با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۸۰ واگن باری بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی مبادله می شود اظهار داشت: به لحاظ شرایط به وجود آمده و هماهنگی صورت گرفته با طرف ترکیه‌ای، از طریق مرز ریلی دو کشور، ایران و ترکیه روزانه هر کدام به طور متوسط ۴۰ واگن باری بین هم دریافت و ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به بسته بودن مرز ایران و ترکیه از اوایل اسفند سال گذشته گفت: با رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته بین دو کشور تردد واگن‌های باری از ۲۸ اسفند دوباره استارت زده شد که تا به امروز هم ادامه دارد.

ارصلانی در پاسخ به حجم افزایش این تبادل نسبت به سال گذشته بین دو کشور تاکید کرد: این حجم تبادل واگن باری بین ایران و ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از۲۰۰ درصدی برخوردار است.

این مقام ارشد منطقه و استان در حوزه حمل و نقل ریلی، عمده بار تبادلی را مواد اولیه کارخانجات و مواد غذایی اعلام و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا بار کارخانجات و واحدهای تولیدی در اولویت و با سرعت از طریق مرز رازی به کشور انتقال یابد تا در شرایط کنونی چرخه تولید در کشور بدون وقفه و با شتاب چرخش خود ادامه دهد و شاهد جهش تولیدی اشار شده توسط مقام معظم رهبری در کشور باشیم.

وی ورود مواد غذایی از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان را در این موقعیت حیاتی و اساسی دانست و تصریح کرد: از مواردی که این اواخر اتفاق افتاد ورود حجم قابل توجهی موز از طریق مرز ریلی آذربایجان به کشور بودیم که روند افزایش قیمت این محصول را متوقف و سیر نزولی به آن بخشید.

ارصلانی با اذعان به مراحل گمرگی، صدور مجوزهای لازم از سوی نهادها و ارگان‌های مربوطه، یادآور شد: بخش حمل و نقل ریلی آمادگی دارند تا به هرگونه درخواست برای نقل و انتقال بار در صورت طی مراحل لازم پاسخ مثبت داده و بازرگانان را به بهترین وجه با توجه به شرایط پیش آمده همراهی کند

انتهای پیام

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *