روستای ریاضیات در ترکیه

روستای ریاضیات در ترکیه

خات نیوز- علی نسین می گوید روستای ریاضیات که او تدارک دیده با بهترین دانشگاه های جهان قابل قیاس است و روشنفکران آینده ترکیه محصول آن خواهند بود. علی نسین پس از 10 سال تدریس در دانشگاه بیلگی استانبول در سال 2007 میلادی روستای ریاضیات را در نزدیکی ناحیه سیرینجه در ترکیه تاسیس کرد.

به گزارش خات نیوز، سایت تحلیلی میدل ایست ای با انتشار گزارشی درباره روستای ریاضیات می نویسد:«در روستایی در نزدیکی سیرینجه در ترکیه در 10 کیلومتری ویرانه های شهرهای یونان باستان رو به سوی دریای اژه صبح زود نوجوانان و دانش آموزان عمدتا 30 ساله مشغول صرف صبحانه می شوند. اگر نمی دیدیم که در کلاس ها چند ضلعی و ماتریس پیچیده روی تخته ترسیم شده اند فکر می کردیم که به اردوگاه تابستانی آمده ایم. اینجا اما روستای ریاضیات است که سالانه حدود 10 هزار دانش آموز دارد».

این سایت در ادامه می افزاید:علی نسین در شصت سالگی با مدرک دکترای ریاضیات از دانشگاه ییل تمام وقت خود را به طور کامل به مطالعه و تدریس ریاضی اختصاص داده است. او می گوید در این روستا اساتید برجسته ریاضی آینده ترکیه تربیت می شوند. او اشاره می کند که به دلیل فقدان جای کافی بسیاری از داوطلبان را رد می کند چرا که نمی تواند برای یک دوره تحصیلی بیش از 500 دانش آموز را ثبت نام کند و گنجایش لازم برای پذیرش تعداد بیش تر بیش تر متقاضیان را ندارد.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *