ساخت دو شهر اطراف کانال استانبول  

ساخت دو شهر اطراف کانال استانبول  

به گزارش خات نیوز، رئیس جمهور ترکیه از ساخت دو شهر کوچک اطراف کانال استانبول در آینده خبر داد، کانالی که به طول 45 کیلومتر به موازات تنگه بسفر ساخته خواهد شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در ششمین کنفرانس عمومی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت:« ما برای ساخت کانال 45 کیلومتری استانبول آستین هایمان را بالا زده ایم و هر طرف این کانال، یک شهر کوچک هم خواهیم ساخت».

به گفته رئیس جمهور ترکیه، کانال استانبول از مهمترین طرحهای سرمایه گذاری در ترکیه خواهد بود، طرحی راهبردی که مردم ترکیه از طریق آن پیامی به کشورهای جهان خواهند فرستاد.طرح احداث کانال استانبول که به موازات تنگه بسفر، دریای مرمره را به دریای سیاه مرتبط خواهد کرد، موقعیت ترکیه را در بخش حمل و نقل دریایی تقویت می کند.اردوغان با اشاره به اقدامات اخیر بر ضد اقتصاد ترکیه گفت:« ایمان دارم که مشکلات روزهای اخیر راه را برای عملی کردن طرحهای جدید و بزرگ باز خواهد کرد».

وی تصریح کرد:« ما تدابیر ارزشمندی برای کشورمان اتخاذ می کنیم. ما نوعی سیاست خارجی در پیش گرفته ایم که برای ترکیه موثر است و با طرحهای دیگران تداخل نمی کند».رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد دولتش توانسته است موقعیت ترکیه را در مجامع بین المللی به ویژه در اتحادیه اروپا، گروه بیست، ناتو و سازمان ملل بهتر کند.

گزارش آناتولی

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *