سرکرده تشکیلات تروریستی داعش ظاهر شد

سرکرده تشکیلات تروریستی داعش ظاهر شد

یک شبکه تلویزیونی عراقی تصاویری از ابوبکر بغدادی، سرکرده تشکیلات تروریستی داعش را در مسجدی در شهر فلوجه غرب بغداد پخش کرده است.

به گزارش خبرگزاری خات ، روزنامه تایمز انگلیس در مطلبی تحت عنوان بغدادی، سرکرده داعش بعد از 18 ماه بار دیگر در انظار ظاهر شد، نوشت: تایمز نوشت: این نخستین باری است که طی یک سال و نیم گذشته، ابوبکر بغدادی در انظار ظاهر می‌شود. وی در این تصاویر به کودکان شرکت‌کننده در مسابقه یکی از مساجد فلوجه، جایزه می‌دهد.
به نوشته تایمز، بغدادی به عنوان یکی از خطرناکترین افراد تحت تعقیب در دنیا به دلایل امنیتی از ظاهرشدن در انظار عموم خودداری می‌کند و آخرین باری که بغدادی دیده شده در ماه می 2014 و زمانی بود که در مسجد بزرگ موصل اقدام به ایراد خطبه جمعه و اقامه نماز به عنوان امام برای نمازگزاران کرد.

مسجد شهر فلوجه
مسجد شهر فلوجه

تایمز اشاره می‌کند: یکی از افرادی که به همراه بغدادی در این تصویر مشاهده می‌شود به گفته شماری از تحلیلگران امنیتی و کارشناسان مبارزه با تروریسم احتمالا شبیه وی است. به طوری که در این تصویر در هنگام سخنرانی بغدادی، فردی که عمامه سبزی بر سر دارد در سمت چپ وی نشسته است که بسیار به وی شباهت دارد. این فرد، پس از آن، همچنین در هنگام اهدای جوایز به کودکان نیز مشاهده می‌شود.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می‌کند: گروه داعش برای رقابت با جبهه النصره و نفوذ و تقویت پایگاه خود در مناطقی که تحت اشغال دارد اقدام به اجرای پروژه‌های خیریه در این مناطق می‌کند؛ به نوشته تایمز، داعش و جبهه النصره با وجود اشتراک در دیدگاه‌ها و باورهایشان، با هم دشمن هستند.

تایمز تأکید می‌کند: ظهور علنی ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، ادعاهای منتشر شده در ماه‌های اخیر درباره کشته یا زخمی‌شدنش بر اثر حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی امریکا را تکذیب می‌نماید.

گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، غربی و صهیونیستی است که با عقاید تکفیری و وهابی خود در تلاش است تا به چهره اسلام در دنیا خدشه وارد کند

گزارش تایمز انگلیس

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *