سفر به آلانیا فرودگاه قاضی پاشا

سفر به آلانیا فرودگاه قاضی پاشا

خات نیوز- آلانیا یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که در سال‌‌های اخیر به دلایل متعددی مورد توجه شهروندان ایرانی قرار گرفته است و تعدادی بی‌شماری سالانه رهسپار آلانیا می‌شوند. اگر شما نیز در در آینده‌ای نزدیک قصد سفر به آلانیا را دارید، برای آشنایی با فرودگاه این شهر همراه کجارو باشید.

آلانیا از جمله شهرهای تاریخی و گردشگری ترکیه است که در استان آنتالیا و منطقه آک‌دنیز (Akdeniz) قرار دارد و دارای آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای است. علاوه بر آب‌وهوای مناسب، آلانیا دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که در مجموع فضای بسیار مناسبی را برای اقامت و تفریح گردشگران فراهم شده است.

سفر به آلانیا؛ فرودگاه قاضی پاشا سعیده خلیلی‌صفا سعیده خلیلی‌صفا | سه شنبه, ۲ آذر ۹۵ ساعت ۱۰:۴۵ آلانیا یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که در سال‌‌های اخیر به دلایل متعددی مورد توجه شهروندان ایرانی قرار گرفته است و تعدادی بی‌شماری سالانه رهسپار آلانیا می‌شوند. اگر شما نیز در در آینده‌ای نزدیک قصد سفر به آلانیا را دارید، برای آشنایی با فرودگاه این شهر همراه کجارو باشید. تبلیغاترزرو هتل ، الی گشتبلیط هواپیما در زورق رزرو هتل اینترنتی آلانیا از جمله شهرهای تاریخی و گردشگری ترکیه است که در استان آنتالیا و منطقه آک‌دنیز (Akdeniz) قرار دارد و دارای آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای است. علاوه بر آب‌وهوای مناسب، آلانیا دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که در مجموع فضای بسیار مناسبی را برای اقامت و تفریح گردشگران فراهم شده است.

با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر این شهر در کانون توجه گردشگران خارجی و از جمله شهروندان ایرانی قرار گرفته و تعداد بی‌شماری سالانه برای اهداف تفریحی و تجاری راهی آلانیا می‌شوند. برای مثال، در حدود ۲۵ درصد از تخت‌های هتل‌های استان آنتالیا به هتل‌های لوکس و مدرن بین‌المللی این منطقه تعلق دارد. از این رو، فرودگاه آلانیا با نام کامل فرودگاه قاضی پاشا آلانیا (Gazipasa Airport) از سال ۲۰۱۲ اقدام به برقراری پروازهای بین‌المللی از سایر کشورها کرده است. البته این فرودگاه از سال ۱۹۹۷ کار خود را برای انتقال مسافران به آلانیا و سایر شهرهای استان آنتالیا از جمله قاضی پاشا، آنامور و … آغاز کرده است.

فرودگاه آلانیا دارای ظرفیت پذیرش ۱,۵۰۰,۰۰۰ مسافر در سال در پایانه‌ای به مساحت ۶,۷۰۰ مترمربع و پارکینگ اختصاصی و امنی با طرفیت ۱۰۵ خودرو برای نگهداری خودروهای شخصی مسافران در برابر پرداخت هزینه است؛ البته بهای خودرو با توجه به مدت توقف در پارکینگ و همچنین نوع خودرو متفاوت است.

همچنین مراکز خدماتی دیگری نظیر بخش نمازخانه، اشیای گمشده، مرکز فوریت‌های پزشکی، دستگاه بسته‌بندی چمدان، شعبه خدمات بانکی و تبدیل ارز برای ارائه خدمات به مسافران فراهم شده‌اند.

همچنین مراکز خدماتی دیگری نظیر بخش نمازخانه، اشیای گمشده، مرکز فوریت‌های پزشکی، دستگاه بسته‌بندی چمدان، شعبه خدمات بانکی و تبدیل ارز برای ارائه خدمات به مسافران فراهم شده‌اند.

علاوه بر این فروشگاه‌ها و شعبه رستوران‌های مختلف در پایانه‌های فرودگاه وجود دارند و مسافران می‌توانند برای صرف غذا و گذران وقت پیش از پرواز از آن‌ها استفاده کنند.

فرودگاه آلانیا در مسافتی نزدیک به شهر آلانیا (در حدود ۳۰ دقیقه رانندگی) در مقایسه با فرودگاه آنتالیا، در حدود ۱۲۰ کیلومتر و زمان دو ساعته برای رانندگی قرار دارد.

سرویس فرودگاه

irantr

شرکت حمل‌ونقل مسئولیت جابه‌جایی مسافران در بیشتر فرودگاه‌های ترکیه بر عهده دارد و در فرودگاه آلانیا نیز اتوبوس‌های شرکت آماده انتقال مسافران به مرکز شهر هستند. این اتوبوس‌ها حداکثر ظرف مدت ۲۵ دقیقه پس از فرود پرواز در مقابل خروجی حاضر شده و در مدت ۶۰ دقیقه مسافران را در ایستگاه‌های بین مسیر پیاده می‌کنند.

تاکسی فرودگاه

irantr

تاکسی‌های فرودگاه تحت نظارت واحد تاکسیرانی فرودگاه قاضی پاشا بوده و دارای کرایه ثابتی برای هر یک از مقصدها هستند که می‌توان به لیر ترکیه یا یورو پرداخت کرد.

کرایه خودرو

با توجه به نزدیکی مسافت شهرهای ساحلی آنتالیا این امکان برای گردشگران وجود دارد تا با کرایه خودرو به گردش در این ناحیه بپردازند. همچنین در اختیار داشتن خودرو این امکان را فراهم می‌کند تا فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی را از دست ندهند. به همین منظور، امکان کرایه خودرو در فرودگاه در بدو ورود برای گردشگران فراهم شده است.

پروازهای فرودگاه

irantr

با توجه به جایگاه آلانیا در صنعت گردشگری ترکیه بیشتر سفرها به این مقصد در ایام تعطیلات انجام می‌شود و از این رو، اغلب پروازهای بین‌المللی این فرودگاه به صورت فصلی انجام می‌شود. در این رابطه، شرکت هوایی پگاسوس (Pegasus) دارای پرواز فصلی از فرودگاه امام به فرودگاه قاضی پاشا را برای گردشگران ایرانی دایر کرده است. البته در سایر ایام سال مسافرانی که قصد سفر به این ناحیه را دارند می‌توانند با استفاده از پروازهای مستقیم به یکی از فرودگاه‌های استانبول مراجعه کرده و به صورت زمین یا از طریق خطوط هوایی ترکیه نظیر ترکیش ایر به آلانیا سفر کنند.

سعیده خلیلی‌صفا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *