سفر هیاتی آمریکایی برای تحریم ایران به آنکارا  

سفر هیاتی آمریکایی برای تحریم ایران به آنکارا  

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که یک هیاتی آمریکایی برای مذاکره در خصوص چند موضوع از جمله تحریم علیه ایران فردا وارد آنکارا می شود.

به گزارش خات نیوز، حامی آکسوی امروز در نشست خبری با رسانه ها گفت: اعضای این هیات، با تعدادی از مقامات ترکیه در وزارت امور خارجه و وزارت جدید خزانه داری و دارایی ترکیه در خصوص تحریم علیه ایران دیدار و گفت و گو می کنند.

وی جزئیاتی از سفر این هیات را اعلام نکرد ولی به نظر می رسد که اعضای این هیات قصد دارند مقامات آنکارا را در خصوص همکاری با ایران در زمینه تحریم های آمریکا منصرف کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، ادامه مذاکرات بین آنکارا و واشنگتن در خصوص سوریه و منبج، همکاری در قالب ناتو، استرداد فتح الله گولن متهم کودتای نافرجام ترکیه را از جمله دیگر دستور کار هیات آمریکایی اعزامی به آنکارا اعلام کرد.

مقامات ترکیه پس از اعلام خروج آمریکا از برجام و تهدید به اعمال تحریم ها علیه کشورهای ثالث، اعلام کرده اند که به روابط خود با ایران ادامه خواهند داد و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را همراهی نخواهند کرد.

هر چند که در چند هفته اخیر ترکیب دولت ترکیه تغییر یافته و افراد و چهره های جدیدی در برخی وزارتخانه ها بر سر کار آمده اند، ولی به نظر می رسد مقامات آنکارا در خصوص تحریم علیه ایران، تسلیم خواسته یکجانبه و زورگویانه واشنگتن نخواهند شد.

ترکیه هم اکنون بیش از نیمی از نفت خود را از ایران خریداری می کند و صادرات نفت ایران به ترکیه حدود هشت درصد مجموع صادرات نفتی ایران است.

دو کشور ایران و ترکیه سالانه بالغ بر 12 میلیارد دلار روابط تجاری دارند و قصد دارند که این رقم را به 30 میلیارد دلار افزایش دهند.

خاورم/1905

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *