سی و دو میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند

سی و دو میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند

خات نیوز-گزارش مرکز آمار ترکیه برگرفته از داده های وزارت فرهنگ و گردشگری نشان می دهد که سی و دو میلیون گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه سپتامبر( طی 9 ماه) به این کشور سفر کرده اند.

به گزارش خات نیوز، گزارش منتشره مرکز آمار ترکیه و اطلاعات وزارت فرهنگ و گردشگری حاکی از پایان دوران بحران گردشگری ناشی از خطرات امنیتی حکایت می کند به طوری که با افزایش 22 درصدی گردشگران در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شمار گردشگران خارجی ترکیه به ارقام دوران طلایی گردشگری این کشور نزدیک شد و به رقم 32 میلیون نفر تا آخر ماه سپتامبر رسید.

هنوز از آمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه اکتبر سال جاری خبری منتشر نشده است اما وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور در مصاحبه با روزنامه صباح اظهار کرد: انتظار می رود که با احتساب ماه اکتبر، تعداد گردشگران خارجی به رقم 37 میلیون نفر برسد اما هنوز این آمار به صورت رسمی اعلام نشده است.

به رغم افزایش 22 درصدی تعداد گردشگران خارجی، درآمد ترکیه از این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ناچیز یک درصدی، 22 میلیارد و 900 میلیون و 665 هزار دلار بوده است.

بر اساس داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، اتباع روسیه با پنج میلیون و 120 هزار نفر، آلمان با سه میلیون و 566 هزار نفر و انگلیس با یک میلیون و 894 هزار نفر بیشترین شمار گردشگران خارجی ترکیه را تشکیل می دهند.

آماری از آخرین تعداد گردشگران ایرانی ورودی به ترکیه اعلام نشده ولی اعلام فهرست سه کشور اول نشان می دهد که آمار گردشگران ایرانی ترکیه از رتبه سوم سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری، به رتبه پنجم نزول کرده است.

به رغم کاهش سفر ایرانیان به ترکیه، میزان گردشگران روسیه تا 16.09 و آلمانی ها با 11.21 درصد افزایش یافته است.

براساس آمار منتشره وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، متوسط ورود ارز به این کشور توسط هر گردشگر خارجی 612 دلار بوده است.

همزمان با روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه در کشور ترکیه و اتخاذ سیاست های جدید اقتصادی، سال به سال بر شمار گردشگران خارجی این کشور افزوده شد به طوری که در سال 2014 شمار گردشگران خارجی ترکیه به رقم بی سابقه 41 میلیون نفر رسید.

پس از آن در سال های 2015 ـ 2016 با وقوع حوادث سیاسی داخلی و خارجی از جمله کودتای نافرجام 15 جولای 2016، تنش باروسیه و آمریکا و عملیاتهای تروریستی داعش و پ.ک.ک، اوضاع امنیتی ـ اقتصادی ترکیه به شدت رو به نابسامانی رفت تا جایی که این موضوع به کاهش شدید حضور گردشگران خارجی انجامید.

ترمیم روابط این کشور با روسیه و اتخاذ تدابیری موثر در مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، داعش و گروه های افراطی مسلح باعث شد تا ثبات و امنیت به جامعه ترکیه برگردد و بر این اساس از سال گذشته دوباره روند ورود گردشگران خارجی ترکیه صعودی شده است.

ترکیه سال گذشته با جذب 32.6 میلیون گردشگر، 26.2 میلیارد دلار از محل سفر گردشگران خارجی درآمد ارزی کسب کرد.

وزارت فرهنگ وگردشگری ترکیه چندماه قبل اعلام کرد که این وزارتخانه برای جذب 40 میلیون گردشگر خارجی با 32 میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال جاری میلادی برنامه ریزی کرده است.

شبد*خاورم/1905*9122

انتهای پیام /*

منبع خبر

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *