طرح رجیستری تلفن همراه در ترکیه و نتایج آن

طرح رجیستری تلفن همراه در ترکیه و نتایج آن

در سال 2006 میلادی طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در ترکیه به اجرا درآمد. در فاز اول اجرایی شدن این طرح، ارتباط حدود 14 میلیون دستگاه تلفن همراه با اپراتورها قطع شد.

به گزارش خات نیوز طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از 28 مهرماه سال جاری در ایران نیز به اجرا درآمده است. در فاز نخست این طرح فقط مانیتورینگ شبکه صورت می گیرد. این در حالی است که این طرح در حقیقت در فاز دوم خود است که وارد مرحله ی عملیاتی می شود و طی آن برندهای ممنوعه معرفی می گردند. همان طور که گفته شد اجرای این طرح مختص کشور ما نیست و سال ها پیش در برخی از کشورهای دیگر همانند ترکیه با هدف مقابله با قاچاق کالا به اجرا درآمده است.

طرح رجیستری در ترکیه چه قوانینی دارد؟

در حال حاضر همه ی دستگاه های تلفن همراه در کشور ترکیه بایستی در سیستم مخابراتی ثبت گردند. این قانون شامل افرادی که قصد اقامت بالای 60 روز در این کشور را دارند نیز می شود.

با پرداخت 170 تا 190 لیر ترکیه می توان مالیات دستگاه تلفن همراه را پرداخت کرده و آن را به ثبت رساند. راه دیگر برای بهره مندی از امکانات اپراتورهای تلفن همراه خرید یک گوشی ثبت شده ی جدید از فروشگاه های این کشور است.

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از جانب دولت با هدف مقابله با قاچاق کالا صورت گرفته است. این در حالی است که متأسفانه این طرح هنوز وارد فاز عملیاتی نشده، اثرات نامطلوبی بر بازار موبایل ایران بر جای گذاشته است. قوانین طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در ایران تقریباً مشابه قوانین این طرح در دیگر کشورها، از جمله ترکیه هستند. باید منتظر بود و دید که اثرات اجرای این طرح در کشور ما تا چه اندازه به دیگر کشورها نزدیک خواهد بود.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *