ظریف وارد ترکیه شد

ظریف وارد ترکیه شد

وزیر امور خارجه ایران در سفری از پیش اعلام نشده ساعاتی قبل وارد ترکیه شد.

به گزارش خات نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفری از پیش اعلام نشده امروز به ترکیه رفت و ساعاتی قبل وارد آنکارا شد.

رایزنی‌های دوجانبه با مقامات ترکیه از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ظریف به این کشور است.

وی قرار است تا دقایقی دیگر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کند.

به نظر می‌رسد تحولات منطقه نیز از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این سفر گفت که این سفر در چارچوب رایزنی‌های مستمر دو کشور ایران و ترکیه در خصوص روابط دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه انجام شده است.

قرار است نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند آستانه) درباره تحولات سوریه شهریور ماه در شهر تبریز برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا (پنجشنبه) نیز سفری دو روزه به اسلام‌آباد داشته باشد و با مقامات این کشور از جمله عمران خان نخست‌وزیر جدید پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه ایران روز یکشنبه چهارم شهریور ماه در برنامه حالا خورشید گفت که بیشترین تعداد سفرهای من و رئیس جمهور به منطقه بوده است. تعداد سفرهایی که به ترکیه و پاکستان کردم زیاد بوده است و این هفته انشاءالله به پاکستان می‌روم.

ظیف با بیان اینکه خواستار منطقه‌ای قوی هستیم، اظهارا داشت: سیاست ما سیاست همسایگی و گفت‌وگوی منطقه‌ای است. امروز بهترین روابط را با آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق،‌عمان و پاکستان و افغانستان داریم، البته روابط خوب به این معنا نیست که اختلاف نداشته باشیم.

انتهای پیام/ فارس

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *