عامل غرق شدن کودکان مهاجر سوری

عامل غرق شدن کودکان مهاجر سوری

آک اُسکارتِ 20 ساله که به قاچاق پناهندگان و عامل غرق شدن قایق آن‌ها متهم شده است، در حال حاضر در جزیره‌ی یونانی ساموس در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خات پنجشنبه‌شب پس از واژگونی قایق حامل مهاجران از ترکیه به سمت جزایر یونان که 3 کودک را به کام مرگ کشاند، راننده‌ی ترک‌تبار این قایق در برابر دادستان عمومی در جزیره‌ی یونانی ساموس حاضر شد.

عامل غرق شدن کودکان مهاجر سوری

ناگفته نماند پس از دستگیری قایقران، پلیس یونان وی را مجبور کرد در برابر کیسه‌های حاوی اجسادِ یک دختربچه 4 ساله و دو پسربچه‌ی 2 ساله روی عرشه‌ی کشتی که متهم اصلی ماجرا ، اجساد و بازماندگان را به ساموس می‌برد، زانو بزند. در همان حال پلیس بر سر وی فریاد زد: نگاه کن! او برای لحظاتی به اجساد نگاهی انداخت ولی نمی‌خواست بیش از آن نگاه کند؛ با اینحال پس‌ازآنکه پدری گریان دو فرزندش را شناسایی کرد، او هم به گریه افتاد.

ناگفته نماند پس از غرق شدن قایق، یک گروه نجات از موسسه خیریه‌ی MOAS خود را به قایق در حال غرق شدن رساند که متأسفانه 3 کودک تا رسیدن آن‌ها گم‌شده بودند. بقیه‌ی مسافران قایق زنده ماندند و برخی از آن‌ها به دلیل هیپوترمی مورد مداوای پزشکی قرار گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *