فرار یکی از حامیان مالی داعش از انگلیس

فرار یکی از حامیان مالی داعش از انگلیس

یکی از حامیان مالی مهم گروه تروریستی داعش، با وجود مراقبت های امنیتی، موفق به فرار از انگلیس و پیوستن به داعش در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری ایران تی آر، سایت روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرد که “محمد خالد” شهروند سوری الاصلِ انگلیس که در غرب لندن می زیست، در فهرست مجازات تروریستی قرار داشت و اموال او به اتهام استفاده از آن ها برای خدمت به داعش، بلوکه شده بود.

خالد، در حالی ناپدید شد که نام او در صدر مهم ترین فهرست مجازات و مراقبت در انگلیس بود و همین مساله موجب شکل گیری سؤالاتی درباره توانایی مسؤولان انگلیسی در حفاظت از مرزهای خود می شود، به ویژه که این کشور، پس از حملات پاریس، مراقبت از مرزهای خود را دوچندان کرد.

خالد که 9 اسم مستعار داشت، متهم بود که اموال جمع آوری شده به بهانه کمک های انسان دوستانه را به دست داعش رسانده است. او یکی از 23 مظنون به ارتکاب اعمال تروریستی بود. البته او، به حکم بلوکه شدن اموالش اعتراض کرده بود؛ اما با فرار از کشور، پرونده اش بسته شد.

گفتنی است که بیش از 400 تن از تندروهایی که از انگلیس به عراق و سوریه رفتند تا به گروه های تروریستی بپیوندند به انگلیس برگشته اند و آزادانه از حساب های بانکی خود استفاده می کنند؛ و این در حالی است که نهادهای امنیتی این کشور، آنان را تهدیدی برای کشور قلمداد می کنند. جز این ها، 700 تن دیگر از تندروهای انگلیسی هستند که همچنان نزد داعش در حال جنگ هستند و هنگام بازگشت، خطری برای انگلیس به شمار خواهند آمد.

شبکه سی.ان.ان، روز جمعه به نقل از یک منبع اطلاعاتی پیش بینی کرد که انگلیس، احتمالاً هدفِ بعدی تروریست ها خواهد بود.

منبع:العالم

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *