فرودگاه استانبول بیمارستان کرونا می شود

فرودگاه استانبول بیمارستان کرونا می شود

خات نیوز- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از نشستی که از طریق ویدئو کنفرانس در کاخ هوبر استانبول انجام گرفت، اظهار داشت: تدابیر مقابله با ویروس کرونا را گسترش دادیم. توزیع ماسک رایگان از طریق دولت الکترونیک و اداره پست بین مردم را آغاز کردیم.

به گزارش خات نیوز فروش ماسک با پول ممنوع است. طی ۴۵ روز ساخت بیمارستان در فرودگاه آتاترک و سانجاک‌نپه را به پایان رسانه و مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.
رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: هنگامی که کشورمان با تهدیدی مواجه می شود، دولت و ملت دست به دست یکدیگر می دهند و تمام امکانات را برای رفع آن بسیج می‌کنند. امروز نیز این کار را انجام می دهیم؛ ما این ویروس را نیز شکست خواهیم داد. ماسک در سوپرمارکت‌ها نیز رایگان خواهد بود، تا پایان این پاندمی ماسک مورد نیاز را داریم و به تولید آن ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ترکیه از لحاظ تامین تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و بهداشتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد، با انجام روزانه ۲۰ هزار تست کرونا اقدام بزرگی انجام دادیم.
اردوغان تصریح کرد: قصد داریم با ممانعت از خروج تمام شهروندان، به‌جز ماموران میزان حرکت در سطح شهرها را کاهش دهیم. در حال تبدیل فرودگاه آتاترک به بیمارستانی برای افراد مبتلا به کرونا هستیم. بیمارستان‌های ما مشکلی برای تشخیص و درمان آنها ندارند.

او تاکید کرد: بواسطه تدابیر اتخاذ شده و موارد که به آن افزوده خواهد شد همپای اروپا و سایر کشورهای جهان بر این ویروس فائق خواهیم آمد. در دوران پسا کرونا هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود، در نشستی که با کابینه وزرا داشتیم، طرح جامع قانون را مورد بررسی قرار دادیم، فردا در مجلس ملت کبیر ترکیه ارائه خواهد شد.

اردوغان اظهار داشت: انشالله از توانی که در این مدت با ماندن در خانه ذخیره کردیم، فردا در امر تولید به کار برده و استفاده بهینه‌ای خواهیم کرد. تمامی ساختمان‌، کوچه‌، خیابان، روستا، محله، منطقه و شهرهایی که خطر شیوع #کرونا دارند را قرنطینه خواهیم کرد. گروه حمایت اجتماعی وفا تحت نظارت استانداری‌ها برای خدمات رسانی به هموطنان بالای ۶۵ سال و بیماران مزمن راه اندازی و تاکنون به یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر خدمات رسانی شده است.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *