قانون حمایت از خریداران املاک

قانون حمایت از خریداران املاک

از این پس تقلب در فروش املاک و مستغلات، قرارداد فروش ملک، فرار از پرداخت مالیات در کمیسیون معاملات ملکی و کلیه فعالیت هایی که به هر نحو به پروسه نقل و انتقال املاک و مستفلات ترکیه آسیب برساند مشمول جریمه خواهد شد.

در سمینار “کسب و کار و قوانین مالکیت” که در مورخه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ توسط اتاق بازرگانی کوجالی که با حمایت رییس جمهوری ترکیه برگزار شد، کلیه اشخاص و شرکت های فعال در زمینه املاک ترکیه ملزم به عضویت در اتاق بازرگانی و اتحادیه اصناف املاک شهر مورد فعالیت شدند. شعار این سمینار “هیچ فرقی نمیکند که ما ۵۰ سال املاکچی باشید و یا بعنوان یک واسط معرفی املاک باشید، اگر مالیات پرداخت نکنید و عضو اتاق بازرگانی نباشید، بعنوان فروشنده املاک بحساب نمی آیید”

فارغ التحصیلان دانشگاهی
پس از تنظیم پیش نویس قانون مشاوره املاک و مستغلات:

فارغ التحصیلی از دوره ۴ ساله کارشناسی در دانشکاه و یا گذراندن دوره  دو ساله نقشه برداری و کارشناسی اسناد و املاک ترکیه .
قبولی در آزمون کارشناسی املاک
گذراندن دوره کارآموزی به مدت ۳ سال در شرکتهای املاک مورد تایید

دارندگان مجوز:

کلیه دارندگان مجوز اعم از شرکتها و افراد واسط فعال در زمینه املاک میبایست از طریق اتاق بازرگانی در کمیته حرفه ای بازرگانی قانونی نام نویسی کنند.

فعالیت بدون فاکتور ممنوع!
پس از تصویب پیش نویس قانون جدید، یکی از مهمترین مشکلات بر سرراه قرارداد ها و املاک قابل معامله برداشته خواهد شد.  از این پس کلیه معاملات فروش املاک و مستغلات نیازمند ثبت در اداره تاپو و اخذ تاییدیه از کمیسیون مربوطه میباشد. مالیات مربوط به ارزش معامله و کمیسیون باید پرداخت گردد.  جهت جلوگیری از بروز مشکل و حفظ سرمایه خریداران املاک در صورت گزارش هر نوع تخلفی از سوی مشاوران املاک و مستغلات، قانون جریمه نقدی به میزان ۵۰٫۰۰۰ لیر ترکیه (۶۵ میلیون تومان) برای شخص خاطی در نظر گرفته است.
همچنین کلیه فعالیتهای شرکتهای مشاوره املاک باید با نظارت و کنترل مستقیم اتاق بازرگانی باشد.

قانون حمایت از خریداران املاک
قانون حمایت از خریداران املاک

همچنین ببینید

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان …

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *