لیگ ترکیه از ایران پیشرفته‌تر است

لیگ ترکیه از ایران پیشرفته‌تر است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: به نظرم باید نگران چیزهایی دیگر باشیم، مسائل مهمتر از فوتبال هم هست که نگران آنها باشیم.

به گزارش خات نیوز: وحید هاشمیان در مورد شرایط این روزهای فوتبال ایران، حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خارجی، وضعیت خودش در مربیگری، خداحافظی قوچان‌نژاد و آزمون از تیم ملی و … صحبت‌های زیر را انجام داد:

حتما مطلع هستید که در ماه‌های اخیر چند بازیکن از فوتبال ایران به اروپا (بلژیک و ترکیه) ترانسفر شده‌اند، نظر شما در این مورد چیست؟

چون تیم‌هایی که بازیکنان ایرانی را به خدمت گرفته‌اند ندیدم نمی‌توانم نظری بدهم اما فقط این را می‌گویم که لیگ ترکیه سال‌هاست که از لیگ ایران بهتر و پیشرفته‌تر است.

یکی، 2 روز پیش اعلام شد که مهدی‌ مهدوی‌کیا به عنوان مربی تیم زیر 21 سال هامبورگ انتخاب شده، شرایط برای مربیگری شما در آلمان فراهم نیست؟

حتما شرایط فراهم نیست که کار نمی‌کنم. اینجا در آلمان مربیگری خیلی سخت است و باید خیلی تلاش کرد. من سال‌ها است که تلاش می‌کنم.

پس چرا تا امروز این تلاش شما جواب نداده؟

مسئله اصلی من خانواده است، اگر مجرد باشید تصمیم‌گیری راحت‌تر می‌شود اما وقتی متاهل هستید و بچه هم دارید شرایط متفاوت است. دختر من در آلمان به دنیا آمده و اینجا به مدرسه می‌رود به خاطر همین انتخاب فوتبالی برای من دشوار می‌شود. فوتبال طوری است که نمی‌شود حساب کرد که مثلا 10 سال در تیمی می‌مانید. شما ممکن است در یک تیم 4 سال یا 4 ماه بمانید. من از تلاش کردم دست نمی‌کشم اما بعضی اوقات به غیر از تلاش کردن باید ارتباط‌هایی داشته باشید.

یعنی در فوتبال آلمان هم با ارتباط کارها پیش می‌رود؟

نه به شدت ایران اما اینجا هم مسائلی وجود دارد.

بعد از جام جهانی و باتوجه به اینکه تا آغاز جام ملت‌های آسیا زمانی نمانده، خیلی از اهالی فوتبال نگران تیم ملی هستند.

به نظرم باید نگران چیز‌هایی دیگر باشیم. مسائل مهمتر از فوتبال هم هست که نگران آنها باشیم. فوتبال مسئول دارد و مسئولانش برای آن تصمیم‌ می‌گیرند.

باتوجه به اینکه جام جهانی خوبی را پشت سرگذاشتیم فکر می‌کنیم در جام ملت‌های آسیا هم می‌توانیم موفق باشیم؟

آن سالی که عراق قهرمان آسیا شد مگر کسی فکر می‌کرد که این اتفاق رخ بدهد و تیمی قهرمان آسیا شود که نه لیگ دارد و نه تمرین درست و حسابی!

با وجود تیم‌هایی مثل ژاپن واقعا ایران شانسی برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا دارد؟

ببینید در فوتبال یک چیزهایی اتفاق می‌افتد که نمی‌شود آنرا پیش‌بینی کرد. من خودم فکر می‌کردم در جام جهانی کار سختی مقابل اسپانیا داشته باشیم اما دیدید که اسپانیا مقابل ایران چقدر ضعیف بود. من فقط ایران را می‌گویم که تیم ایران از ژاپن تا تیم‌های دیگر در آسیا نمی‌ترسد.

البته این را هم بگویم که باید زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی و اردوها مشخص شود، ضمن اینکه هنوز لیگ شروع نشده و شناختی از بازیکنان داخل لیگ خودمان هم نداریم. فقط باید زود تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود.

بعد از جام جهانی رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون هرکدام به دلایلی از تیم ملی خداحافظی کردند، نظر شما در این مورد چیست؟

بازیکن مختار است است در مورد خودش تصمیم بگیرد. خود من در سال 2009 احساس کردم باید از تیم ملی بروم و جایم را به جوان‌ترها بدهم. قبل از آنهم در سال‌های گذشته با فدراسیون فوتبال و داخل تیم ملی مشکلاتی داشتم که تصمیم گرفته بودم در تیم ملی نباشم اما بعد از آنکه احساس کردم تیم ملی به من نیاز دارد آمدم و برای تیم ملی بازی کردم. در کل می‌خواهم بگویم بعضی تصمیمات احساسی و بعضی واقعی هستند. شاید بعد از مدتی و با صحبت‌های مربی تغییر در نظر این بازیکنان رخ بدهد.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *