محدودیتی در پروازهای ایران به ترکیه وجود ندارند

محدودیتی در پروازهای ایران به ترکیه وجود ندارند

شرکت هواپیمایی قشم ایر در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده که پروازهای این شرکت و دیگر ایرلاین‌های ایرانی به مقصد سه شهر ترکیه با دستور مقامات این کشور متوقف شده. موضوعی که سازمان هواپیمایی کشوری آن را تایید نمی‌کند.

به گزارش خات نیوز، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در حال حاضر هیچ محدودیتی در پروازها میان ایران و ترکیه وجود ندارد و ایرلاین‌هایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند کار خود را بدون هیچ مشکلی ادامه می‌دهند.

به گفته وی، تنها موضوعی که احتمال توقف آن وجود دارد، بحث لغو مجوز پروازهای فوق‌العاده شرکت هواپیمایی قشم ایر است که با توجه به شرایط بازار امکان توقف آنها وجود دارد.

جعفرزاده تاکید کرد که در حال حاضر هیچ خللی در برنامه‌های پروازی میان دو کشور به وجود نیامده و جریان پروازها عادی است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که طبق توافق‌نامه‌های پروازی که میان ایران و ترکیه وجود دارد، ایرلاین‌های دو طرف می‌توانند در طول هفته 100 پرواز برنامه‌ای داشته باشند. با توجه به نیاز به برقراری مساوات میان دو طرف شرکت‌های هواپیمایی باید به شکل برآورد این ظرفیت را میان یکدیگر تقسیم کنند.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پرواز به شهرهای مختلف ترکیه برای ایرلاین‌های ایرانی وجود ندارد و محدودیت تنها در قالب توافق‌نامه‌ای است که از گذشته میان دو طرف برقرار بوده است.

سامانی با بیان اینکه ایرلاین‌های ایرانی درخواست دارند که با انجام مذاکرات پروازها افزایش یابد، تاکید کرد: در صورتی که سازمان هواپیمایی کشوری بتواند مذاکرات خود را در این زمینه نهایی کند، ظرفیت کافی برای انجام پروازهای بیشتر میان دو کشور وجود خواهد داشت.

پیگیری ایسنا از یکی دیگر از ایرلاین‌های فعال در مسیر ترکیه نیز نشان می‌دهد که هر چند این شرکت در سه شهر مطرح شده برنامه پروازی ندارد، اما پروازها در دیگر شهرهای ترکیه مانند آنکارا و استانبول بدون مشکل ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از متن اطلاعیه‌ای که شرکت قشم ایر نهایی کرده، چنین برمی‌آید که پروازهای شرکت‌های ایرانی به سه شهر توریستی ترکیه از هفته قبل متوقف شده است .

ازمیر، اسپارتا و دنیزلی به عنوان شهرهایی که پروازهای آنتالیا به مقصد آنها انجام می‌شود، شهرهایی هستند که طبق اعلام این شرکت هواپیمایی با دستور مقامات ترکیه‌ای پرواز شرکت‌های ایرانی به آنها متوقف شده است.

در سال‌های گذشته ترکیه به عنوان اصلی‌ترین مقصد گردشگری مسافران ایرانی خود را مطرح کرده و سالانه چند صد هزار گردشگر ایرانی به مقصد شهرهای مختلف این کشور با استفاده از تورهای موجود به ترکیه سفر می‌کنند.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *