مدال افتخار اردوغان به بینالی یلدریم

 مدال افتخار اردوغان به بینالی یلدریم

مدال افتخار دولت ترکیه به بینالی یلدریم نخست وزیر سابق این کشور اعطا شد.

به گزارش خات نیوز یلدریم در مراسمی که امروز جمعه در مجلس ملی ترکیه برگزار شد، مدال افتخار دولت را از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور دریافت کرد.

اردوغان در مراسم اعطای مدال افتخار دولتی به نخست وزیر سابق ترکیه گفت: یلدریم در 16 سال اخیر در پست های مهمی مانند نمایندگی مجلس، وزارت راه و ترابری و نخست وزیری خدمت کرده و پس از این نیز به عنوان رئیس مجلس ملی ترکیه فعالیت خواهد کرد.

وی یلدریم را ‘رفیق 40 ساله’ خود خواند و افزود: وی من و حزب عدالت و توسعه را در سال های متمادی در میانه راه تنها نگذاشته و بر عکس برخی ها، از مسیر خود نیز منحرف نشده است و باور دارم که رویکرد مصالحه آمیز و صمیمانه او در دوران ریاست مجلس نیز ادامه خواهد داشت.

اردوغان اضافه کرد: یلدریم در شب کودتای دو سال پیش هم با دفاع شجاعانه از حقوق مردم و دموکراسی قلب مردم ترکیه را فتح کرد و در دو سال اخیر هم از بزرگترین حامیان مبارزه با گروههای تروریستی در داخل و خارج بود و موفق ترین اقدامات خود را علیه این گروهها انجام داد.

بینالی یلدریم نخست وزیر سابق و رییس مجلس کنونی ترکیه نیز در این مراسم گفت که در هر شرایطی با اردوغان به مسیر خود ادامه خواهد داد.

یلدریم در این مراسم همچنین به دلیل آغاز سیستم ریاستی و حذف پست‌ نخست وزیری، مهر این نهاد را به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تحویل داد.

به گزارش ایرنا، بینالی یلدریم نماینده شهر ازمیر از حزب حاکم عدالت و توسعه و از یاران نزدیک اردوغان روز گذشته به عنوان رییس مجلس جدید ترکیه انتخاب شد.

وی رییس بیست و هفتمین دوره مجلس جمهوری ترکیه است و مدیریت مجلس 600 نفره ترکیه را بر عهده خواهد داشت.

وی در انتخابات 24 ژوئن 2018(سوم تیرماه 1397) به مجلس ترکیه راه یافت و یکی از 290 نماینده کنونی حزب حاکم عدالت و توسعه در نهاد قانون گذاری 600 نفره ترکیه است.

یلدریم پیش از راهیابی به مجلس، نخست وزیر ترکیه بود ولی در جریان تغییر نظام سیاسی ترکیه از پارلمانی به ریاستی، پست سیاسی وی حذف شد و در واقع یلدریم آخرین نخست وزیر جمهوری ترکیه به شمار می رود.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *