مرحله پنجمین دوره المپیاد زبان فارسی در ترکیه برگزار شد

مرحله پنجمین دوره المپیاد زبان فارسی در ترکیه برگزار شد

مرحله مقدماتی پنجمین دوره المپیاد زبان فارسی روز جمعه توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برای فارسی آموزان برگزار شد.

به گزارش خات نیوز، این مرحله از المپیاد با شرکت بیش از 500 نفر از دانشجویان، فارسی آموزان و علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی به طور همزمان در مرکز آموزش زبان فارسی در شهر آنکارا و در دانشگاه های استانبول، آنکارا، آتاتورک ارزروم، کریک قلعه و سلجوق قونیه برگزار شد.

احمد جباری رییس مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا(فومر) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، به سابقه دیرینه زبان فارسی در منطقه آناتولی ترکیه اشاره و اظهار کرد: تالیفات و منابع زیادی به زبان فارسی در این منطقه وجود دارد که در بسیاری از موارد در دانشگاه های ترکیه از این منابع استفاده شده است.

وی برگزاری المپیادهای زبان و ادبیات فارسی را زمینه ای برای ارزیابی دانشجویان و فارسی آموزان دانست و گفت: المپیاد زبان فارسی در دو مرحله مقدماتی و نهایی با سوالاتی عمومی ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی و فارسی آموزان و سوالات تخصصی ویژه دانشجویان رشته زبان فارسی مقاطع فوق لیسانس و دکترای دانشگاه برگزار می شود.

وی در تشریح مرحله نهایی این المپیاد اظهار کرد: مرحله نهایی المپیاد زبان فارسی با حضور نفرات برتر مرحله مقدماتی در مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا(فومر) در تاریخ 14 آوریل(فروردین ماه 1397) با نظارت نماینده بنیاد سعدی برگزار می شود.

وی جوایز نفرات برگزیده را سفری یک ماهه به ایران و شرکت در دوره های پیشرفته زبان فارسی همراه با تور ایرانگردی اعلام کرد.

خاورم/1905

انتهای پیام /*

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *