مرد شيشه‌ای ايران در استانبول

مرد شيشه‌ای ايران در استانبول

خات نیوز- طبق ایمیلی که گینس برایم ارسال کرده این مراسم ویژه و رکورد جدید و نهایی در تاریخ سه شنبه 10 مرداد سال 1396 برابر با یکم آگوست 2017 در استانبول به ثبت خواهد رسید.

به گزارش خات نیوز سال‌ها پيش موفق شد جلوی چشم ده‌ها كارشناس ، 12 كيلو و 600 گرم شيشه را در يك وعده‌ی غذايی بخورد و اين روزها به فكر ثبت آخرين و چهارمين ركورد گينس در شهر استانبول است.

او می خواهد مقابل چشم ده‌ها نفر، 22 كيلوگرم شيشه را يكجا ببلعد. امين‌الله صفاری ، مرد شيشه‌ای ايران است كه از يك سالن نمايش در تركيه با خبرنگار ما به گفت و گو نشست.

اولين بار چه زمانی متوجه شديد كه می توانيد شيشه بخوريد ؟

6 سالگی.

اصلا چه شد كه سراغ جويدن شيشه در اين سن رفتيد ؟

كنجكاوی دوران كودكی باعث شد. ماجرا از اين قرار بود كه يك روز دور از چشم مادر و پدرم از سطل زباله‌ی مهد كودك، يك لامپ سوخته را برداشتم و شروع كردم به خوردنش.

برايتان مشكلی پيش نيامد؟

لب و دهانم پاره شد و تا حد مرگ پيش رفتم. خونريزی داخلی داشتم و كارم به بيمارستان كشيد. پزشكان به مادر و پدرم گفتند كه بايد مراقب من باشند و نبايد ديگر به هيچ وجه شيشه بخورم. آنها تاكيد كرده بودند كه خوردن شيشه می تواند من يا هر آدم ديگری را بكشد.

و شما باز اين كار را تكرار كرديد؟

بله ، حدودا هشت ساله بودم كه ديگر هر نوع شيشه‌ای را كه می خواستم می جويدم.آن قدر جويدن شيشه برايم راحت بود كه حتي بطری های شيشه‌ای نوشابه را مثل آب خوردن، می خوردم. در اين زمان اين اتفاق بين اعضای خانواده‌ام علنی شده بود.

يعنی شما با دندان‌های شيری شيشه‌ها را می جويديد؟

درست است با همان دندان‌ها شيشه می خوردم.

چه شد كه به خاطر خوردن شيشه به شهرت دست پيدا كرديد؟

12 ساله بودم كه به خاطر همين توانايي به تهيه‌كنندگان هنری ايرانی معرفی شده و مشهور شدم .

اولين ركورد خود را چه زمانی به ثبت رسانديد؟

هشتم ژانويه سال 2007 بود كه در كشور امارات ركورد شيشه خوردن را به نام خودم ثبت كردم.

چقدر شيشه را بلعيديد؟

حدود 12 كيلو و 600 گرم شيشه را جلوی چشم كارشناسان در يك وعده‌ی غذايی خوردم. همه تعجب كرده بودند حتي كسانی كه كارشان اين بود كه آدم‌های شگفت‌انگيز را به دنيا معرفی كنند.خيلی ها گفتند كه دنيا انسانی مثل من را به خود نديده و ديگر نخواهد ديد.

چه مدت است كه به كشور تركيه آمده‌ايد و اين‌جا برنامه اجرا می كنيد؟

حدود شش ماه است كه به اين كشور آمده‌ام و برای توريست‌ها برنامه اجرا می كنم.در برنامه‌هايم فقط شيشه می خورم و باعث تعجب مردم می شوم.

روزنامه‌های تركيه نوشته‌اند كه دانشمندان و خبرنگاران از سراسر دنيا به اين كشور می آيند تا شما را ببينند چرا اين فعاليت را در ايران ادامه نداديد؟

من در ايران موقعيتی برای اين كار نداشتم، می توانستند از اين استعداد من استفاده كنند و مرا به عنوان يك انسان شگفت انگيز ايرانی به دنيا معرفی كنند اما هيچ وقت قدمی برايم برداشته نشد تا اين‌كه پيشنهاد كار و ثبت ركوردم در تركيه مطرح شد. طرف تركيه‌ای گفت كه استيج‌های خوبی برای نمايش اين شگفتی در اختيار من می گذارد، من هم از اين پيشنهاد استقبال كردم و به تركيه رفتم. از روزی كه شروع به كار با تهيه‌كنندگان اين كشور كردم توانستم نظر طرفداران زيادی را جلب كنم. ‌خيلی از توريست‌ها به خاطر ديدن من به شهری كه در آن‌جا برنامه داشتم می آمدند و خبرنگاران و حتی پزشكان كشورهای مختلف نيز برای تحقيق سراغم را می گرفتند.

از طرف شبكه‌های تلويزيونی پيشنهادی داشته‌ايد؟

صدا و سيمای ايران حتی يك بار هم پيشنهاد اجرا در برنامه‌ای را به من نداد.اما دركشورهای ديگر چندين پيشنهاد داشتم كه به خاطر شرايط خودم قبول نكردم.

چه شرايطی؟

چندين شبكه‌ ماهواره‌ای ايرانی كه در تركيه ، انگلستان و …فعاليت می كردند از من خواستند تا در برنامه‌های آن‌ها اجرا داشته باشم، پيشنهاد‌های مالی خوبی هم می دادند اما اصول كاری آن‌ها با ايدئال‌های اخلاقی من مغايرت داشت و به همين دليل پيشنهادشان را رد كردم . چندين پيشنهاد هم از شبكه‌های تلويزيونی تركيه و آمريكايی داشتم كه به خاطر حجم بالای كارهايم نتوانستم حضور پيدا كنم.

مگر به جز اجرا مشغول فعاليت ديگری هم هستيد ؟

بله ، مدت‌هاست كه در حيطه‌ی وكالت كار می كنم و از اين طريق هم كسب درآمد می كنم. در حال حاضر هم مشغول وكالت در امور مهاجران هستم.

از وضعيت دستمزدتان برای روی استيج رفتن در تركيه بگوييد؟

من هميشه برای اجراهايم دستمزد‌های خوبی گرفته‌ام، نمی توانم مبلغ قراردادهايم را بگويم اما می توانم بگويم دستمزدم برای هر بار روی استيج رفتن بسيار بالاست.

نظر مردم و تماشاگران درباره‌ی اين توانايی خارق العاده‌ی شما چيست ؟

مردمی كه برای ديدن من به سالن‌ها می آيند به شدت من را يك آدم خاص می دانند و فكر می كنند كه من يك انسان عادی نيستم يا اين‌كه شعبده بازی می كنم.‌ وحشت را در نگاه‌شان می شود ديد.

و نظرشان درباره‌ی شما چيست؟

گفت‌وگو با يكی از تماشاگران هيچ وقت از يادم نمی رود. خانم سالخورده‌ای آمد و از من خواست تا برای يكي از اعضای خانواده‌اش كه بيمار است دعا كنم. من برايش توضيح دادم كه اين توانايی من فقط يك لطف الهی است و من هم يك آدم عادی هستم كه احتياج به دعای ديگران دارم.

نظر پزشكان و دانشمندانی كه شيشه خوردن شما را ديده‌اند درباره‌ی اين توانايی منحصر به فردتان چيست؟

خيلی از پزشكان و دانشمندان آزمايش‌های عجيب و غريبي روی من انجام داده‌اند اما فقط به يك نتيجه واحد رسيده‌اند؛ می گويند درون بدن تو انگار يك معجزه رخ می دهد.

دليل‌شان برای اين حرف چه بود ؟

عكس‌های متعددی از من در حين خوردن و بعد از بلعيدن شيشه گرفته شد. اين عكس‌ها نشان می داد شيشه‌های خرد شده در درون بدن من فقط تا يك جايی  قابل مشاهده هستند و بعد از مدتی ديگر هيچ اثری از شيشه‌ها نيست .

يعنی خرده شيشه‌ها غيب می شدند؟

بله ، دقيقا. آن‌ها می گفتند احتمال دارد شيشه‌ها به گاز تبديل شده باشند.

آيا پيش آمده است كه يك وعده شيشه خوردن باعث بی اشتهايی شما شود؟

اين اشتباهی است كه خيلی ها با ديدن من مرتكب می شوند.‌گاهی  حتي دانشمندان نيز فكر می كنند كه خوردن شيشه باعث سير شدن من می شود اما واقعا اين طور نيست، من مانند انسان‌های عادی زندگی می كنم .همه چيز در من مثل شما و ديگران است.منظورم از اين حرف اين است كه من هم گرسنه می شوم و وعده‌های غذايی ام سر جايش است.به هيچ وجه شيشه خوردن من را سير نمی كند.

گويا نيويورك تايمز شما را به عنوان معجزه‌ی قرن  معرفی كرده است. در اين باره بگوييد ؟

نويسندگان اين نشريه اعلام كرده‌اند كه من يكی از معجزه‌های قرن هستم و كسی در دنيا وجود ندارد كه مثل من بتواند شيشه بخورد. شهرت من جهانی است چون كسی در دنيا جز من نمی تواند شيشه‌ي ضدگلوله را كه تير از آن رد نمی شود با دندان بجود و بخورد.

شيشه چه طعمی دارد؟

نمي‌شود طعمی  برايش در نظر گرفت.شيشه بی طعم است .نه بد مزه است نه خوشمزه . غذا نيست كه بتوانم طعمش را بگويم.

از خوردن شيشه لذت می بريد؟

من هيچ لذتی از شيشه خوردن نمی برم، خيلی راحت بگويم غذای ايرانی كجا و شيشه كجا .مطمئنا خوردن يك پرس غذای ايرانی هزاران بار لذت بيشتری دارد تا يك پرس شيشه.

پس اگر روح و بدن‌تان به شيشه نيازی ندارد چرا به اين كار ادامه می دهيد؟

من زندگی بدون هيجان را دوست ندارم، حتی پدر و مادرم هم مي‌دانند كه من هميشه دوست دارم از طريق هيجان معرفي شوم و نه چيز ديگري. هنر من تزريق هيجان به مردم است. از اين كار لذت مي‌برم. ‌جسور بودن را دوست دارم. زمانی كه شش ساله بودم به خاطر جسارتم ،‌شيشه را بلعيدم و امروز هم به خاطر همين جسارت، خوردن شيشه را ادامه می دهم.

خطرناك‌ترين شيشه‌ای را كه تا كنون بلعيده‌ايد به ياد داريد؟

من در ابتدای شيشه خوردن خطرناك‌ترين شيشه را بلعيدم. لامپ‌های صد، خطرناك‌ترين شيشه‌های دنيا هستند. اين شيشه‌ها، تيز و به شدت برنده هستند.

سخت‌ترين شيشه‌ای كه توسط شما در اين سال‌ها جويده شده است چه نوع شيشه ای بود؟

شيشه‌های ضد گلوله و شيشه‌های نوشابه قطور، سخت‌ترين شيشه‌هايی بودند كه من آن‌ها را جويدم.

شايد برخی از خوانندگان بعد از خواندن اين مصاحبه از سركنجكاوی بخواهند برای يك بار هم كه شده خوردن شيشه را تجربه كنند، چه توصيه‌ای به آن‌ها داريد؟

من با جديت تاكيد می كنم كه هيچ فردی نبايد اين كار را انجام دهد.مطمئن باشيد كه اين كار حتما مرگ را به دنبال دارد. حتی يك بار تست كردن می تواند مرگ‌آور باشد.

از اين نمی ترسيد كه يك روز خود شما به خاطر اين كار، جان‌تان را از دست بدهيد؟

اين توانايی  من نه شعبده است و نه به خاطر تمرين ، مطمئن باشيد كه اگر با تكيه بر هر كدام از اين ها، اين كار را انجام داده بودم تا حالا حتما مرده بودم. من شيشه را می جوم و شيشه در بدنم ناپديد مي‌شود اين يعني لطف خدا و نه هيچ چيز ديگر.

يعني شما خودتان را شعبده‌باز نمی دانيد؟

خير ، اصلا علاقه‌اي به شعبده‌بازي هم ندارم، كاري كه من مي‌كنم حقيقت است و شعبده تكنيك.

در يكی از صفحه‌های اجتماعي شما فردي نوشته بود كه امين صفاری قبل از اين كار جادو يا وردی خاص می خواند كه می تواند اين كار را انجام دهد. جواب شما در اين باره چيست ؟

ورد و جادو؟ فكرش را بكنيد من اصلا در شش سالگی می دانستم جادو چيست؟ در آن سن حتی معنی ورد را هم نمی دانستم.

برنامه‌ی بعدی شما چيست ؟

ثبت ركورد خوردن 22 كيلو گرم شيشه در يك وعده‌ی غذايی .

قرار است چه زمانی اين ركورد را به ثبت برسانيد؟

اين ركورد آخرين و چهارمين ركورد من است كه به ثبت خواهد رسيد. طبق ايميلي كه گينس برايم ارسال كرده اين مراسم ويژه و ركورد جديد و نهايی در تاريخ سه شنبه دهم مرداد سال 1396 برابر با يكم آگوست 2017 در استانبول به ثبت خواهد رسيد.

و شما برای ثبت اين ركورد تا آن زمان آماده می شويد؟

كاری كه من مي‌كنم احتياجی به تمرين ندارد،يعنی شبيه به كساني نيستم كه براي انجام كاري نياز به تمرين دارند.چون اين استعداد خدادادي است پس نيازی هم به تمرين نيست .

به خاطر داشته باشيد كه هر فردی پس از خوردن 100 گرم غذا 100 گرم به وزنش اضافه مي‌شود و اين در صورتی است كه من بعد از خوردن چندين كيلو شيشه، هنوز وزن طبيعي خودم را دارم و افزايش وزن پيدا نمي‌كنم.

پس خوردن 22 كيلوگرم شيشه با بلعيدن 14 كيلو شيشه برايم تفاوتی ندارد.اينكه زمان ثبت ركورد به روز دهم مرداد ماه سال 96 موكول شده است فقط به اين دليل است كه گينس اين تاريخ را تعيين كرد .اگر دست من بود همين فردا اين كار را انجام می دادم. همشهری سرنخ

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *