منطقه باستانی فریگیه در غرب تركيه

منطقه باستانی فریگیه در غرب تركيه

به گزارش خات نیوز گروهی از خبرنگاران و کاربران معروف شبکه‌های اجتماعی از زیبایی‌های کم نظیر تاریخی و طبیعی منطقه باستانی فریگیه در غرب بخش مرکزی آناتولی بازدید کردند.

گروهی از اصحاب رسانه‌ های بین المللی و کاربران معروف شبکه‌های اجتماعی از کشورهای سویس، ایتالیا، لهستان، آلمان و چین در 24 ژوئیه جاری به دعوت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منطقه باستانی فریگیه در غرب بخش مرکزی آناتولی دعوت شدند.

این مهمانان خارجی طی چهار روز از تعداد زیادی زیبایی های کم نظیر تاریخی و طبیعی این منطقه مانند شهر گردیوم، مقبره شاه میداس و کتیبه فریگی دیدن کردند.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در راستای معرفی جاذبه های دیدینی، تاریخی و طبیعی کشور پروژه های مختلفی را به منظور معرفی منطقه باستانی فریگیه در غرب بخش مرکزی آناتولی به عنوان مقصد جدید گردشگری در عرصه بین المللی راه اندازی می‌کند.

منطقه باستانی فریگیه بر روی زمینی به مساحت 506 کیلومتر مربع واقع شده است و در فهرست موقت میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) قرار دارد.

این منطقه با قدمت حدود 3 هزار ساله به عنوان برجسته ترین مناطق باستانی در ترکیه شناخته شده و از سوی مردم «کاپادوکیای دوم» نامگذاری شده است.

شبکه تی‌ آر تی

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *