مینی کوفته ترکیه ای

مینی کوفته ترکیه ای

مواد لازم

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

سیر 5 حبه

هویج 2 عدد

کدو 1 عدد

قارچ 225 گرم

سس ورسترشایر 1 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی 1/4+ 1/2 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

پودر سوخاری 3/4 پیمانه

گوشت چرکرده 500 گرم

شکر قهوه ای 2 قاشق غذاخوری

سرکه سیب 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

مشخصات

برای 5 نفر روش حرفه ای آشپزی :

برای تهیه مینی کوفته ترکیه ای ابتدا تابه ای برداشته و روغن زیتون را درونش بریزید. سپس پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه کرده و خوب تفتشان دهید.خوب که مواد تفت خورد سپس هویج و کدو را که رنده کرده اید به مواد اضافه کنید و مجدد تفت دهید.سپس  نوبت قارچ است! قارچ ها را به صورت ریز ریز خرد کنید و به درون تابه بریزید و اجازه دهید قارچ ها به خوبی سرخ شود.به اندازه کافی نمک و فلفل به مواد بزنید و نهایتا زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد کمی سر شوند. حواستان باشد که آب مواد خوب کشیده شود.

زمانی که مواتان کمی خنک شد، آنرا درون کاسه ای بریزید و آرد سوخاری، سس ورسترشایر،1/4 پیمانه سس گوجه فرنگی و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا به صورت خمیری شکل دربیاید.

خب بروید سراغ فر، و آنرا روشن کنید. روی 375 درجه فارنهایت گذاشته و اجازه دهید که گرم شود.

سپس گوشت چرخکرده خود را به ترکیب سبزیجاتی که آماده کرده اید اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید و ورز دهید.سپس قالب مناسبی برای فر خود انتخاب کنید. اگر قالب های مافین شکل دارید که چه بهتر. به تعدادد 12 عدد مواد خود را تقسیم کنید و درون قالب ها بگذارید. قالب های خود را چرب کنید.  اگر نه روی سینی فر را فویل بکشید و روغن بزیند و از مواد مقداری برداشته و به صورت توپک دراورده و کمی سطح آن را صاف کنید و روی سینی بگذارید.

سینی را دورن فر به مدت 30 دقیقه بگذارید تا مواد بپزد. این 30۰ دقیقه به دو 15 دقیقه پخت تقسیم خواهد شد. همزمان با پخت کوفته ها به سراغ سس بروید! 1/2 پیمانه سس گوجه فرنگی را با شکر قهوه ای و سرکه سیب ترکیب کنید. زمانی که از 30 دقیقه زمان پخت 15 دقیقه گذشت، مواد را از فر خارج کنید و از سسی که تهیه نموده اید روی آنها بزنید و مجدد آنها را برای 15 دقیقه دوم درون فر بگذارید.

پس از این زمان، مینی کوفته ترکیه ای شما آماده است. به مدت 5 الی 10 دقیقه اجازه دهید که کمی خنک شده و به کمک یک چاقو آنها را از قالب جدا کنید.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *