نتایج اولین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ترکیه و ایران اعلام شد

نتایج اولین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ترکیه و ایران اعلام شد
خات نیوز- نتایج اولین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران- ترکیه اعلام شد
با جمع‌بندی نظرات داوران دو کشور ایران و ترکیه طی فروردین و اردیبهشت ۱۳۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای، با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) ان خاب شدند.

به گزارش خات نیوز، در پی اعلان فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT Joint Call 2020 درتیرماه ۱۳۹۸ و اختصاص مهلت ۵ ماهه (بعد از یک‌بار تمدید مهلت بنا به درخواست محققان دو کشور) که به دریافت ۱۶۴ طرح پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و ترکیه‌ای منجر شد، داوری‌های فنی و علمی از طریق سامانه‌های ویژه بارگذاری و داوری طرح‌ها در دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه و نیز در سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) پیگیری شد.

فرآیند بررسی اولیه مدارک ارسالی توسط کارشناسان انجام گرفت و سپس ۱۳۴ طرح نهایی که به طور صحیح و مطابق موارد درخواستی بارگذاری و ارسال شده بودند، در دی ماه ۱۳۹۸ وارد مرحله داوری شدند. داوری علمی طرح‌ها در کشور با دعوت از اعضای هیئت علمی و محققان از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح دو داور منتخب اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوری‌ها توسط توبیتاک با اختصاص سه داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع‌بندی نظرات داوران هر دو کشور طی فروردین و اردیبهشت ۹۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای که در لیست داوری هر دو طرف برای انتخاب نهایی توصیه شده بودند، با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توبیتاک انتخاب شدند. طرح‌هایی که صرفاً از جانب یکی از طرفین برای انتخاب توصیه شده بود، در لیست نهایی قرار نگرفتند.

بودجه اختصاص داده شده برای طرح‌های منتخب از طرف توبیتاک برای محقق ترکیه‌ای مبلغ ۱۰۰ هزار لیره و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای محقق ایرانی ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، فهرست طرح‌های منتخب همراه با اسامی پژوهشگران، عناوین پروژه و نام دانشگاه‌های مربوطه، بر روی سایت مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم اعلام شده است. پژوهشگران منتخب دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه انعقاد قراردادهای پژوهشی مشترک، با مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز ترجیحاً با آدرس ایمیل irtu@tabrizu.ac.ir و یا از طریق شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۹۳۵۴۸ تماس بگیرند.

علاقه‌مندان برای ملاحظه و دانلود لیست اسامی طرح‌های منتخب می‌توانند به وب‌سایت وزارت علوم مراجعه کنند.

انتهای پیام

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *