نرخ تورم هدف گذاری شده از سوی بانک ترکیه

 نرخ تورم هدف گذاری شده از سوی بانک ترکیه

یک کارشناس ارشد ارزی گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ترکیه خرید لیر شبیه به گرفتن چاقوی در حال افتادن است.

به گزارش خات نیوز تصمیم اخیر بانک مرکزی ترکیه مبنی بر عدم تغییر نرخ بهره در بحبوحه افزایش بی سابقه تورم در این کشور منجر به بالا گرفتن ترس بیشتر در میان سرمایه گذاران در مورد استقلال بانک مرکزی ترکیه شد و به گفته نیل ملور، استراتژیست ارشد ارزی در بی ان وای ملون خرید لیر ترکیه شبیه به گرفتن چاقوی در حال افتادن است.

به گزارش خات نیوز،در همین حال ارزش پول ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۰ درصد در مقابل دلار کاهش پیدا کرده است. این کارشناس ارشد ارزی گفت: در مورد بهبود لیر در کوتاه مدت خوش بین نیستم.

نیل ملور گفت: با توجه به فزایش تورم اخیر که نسبتا قابل توجه است، ترسیم روزنه امید برای لیر در شرایط فعلی سخت است؛ ضمن اینکه برخی از نشان‌های ثبات قبل از اینکه بازار به سمت آرامش حرکت کند، ضروری خواهد بود.

وی گفت: ساز و کار دورانی خود تغذیه ای که تضعیف تورم و ارز است به عنوان یک چشم انداز دلهره آور به ادامه فرار سرمایه گذاران می‌انجامد و فکر می‌کنم که حرف آخر این است که بازار نیازمند یک اقدام جسورانه از مقامات ترکیه‌ای برای از بین بردن این مکانیزیم است.

بر پایه این گزارش، برخی از سرمایه گذاران بر این باور هستند که رجب طیب اردوغان؛ رئیس‌جمهور ترکیه در مورد سیاست پولی این کشور بسیار کنترل دارد؛ این در حالی است که نرخ تورم در ترکیه به سرعت رو به افزایش است. نرخ تورم فعلی ترکیه ۱۵ درصد است که از ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود؛ این در حالی است که نرخ تورم هدف گذاری شده از سوی بانک ترکیه ۵ درصد بوده است.

منبع:سی‌ان‌بی‌سی

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *