نشست هيئت سرمايه گذاری و گردشگري ترکيه در نيشابور

نشست هيئت سرمايه گذاری و گردشگري ترکيه در نيشابور

خبرگزاري آريا-فاروق علي رئيس جامعه علوي درترکيه و هيئت سرمايه گذاري و گردشگري ترکيه با مسئولين استان خراسان رضوي و شهرستان نيشابور در محل هتل اميران نيشابور ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار آريا در نيشابور ،معاون استاندار و فرماندار شهرستان  نيشابور در اين نشست اظهارکرد:بين نيشابور و ترکيه اشتراک تاريخي و دوستي طولاني برقرار است .

سعيدشيباني گفت: وجود مرزهاي طولاني بين دو کشور زمينه رونق و پيشرفت را براي اين دو همسايه فراهم ساخته است.

وي خاطرنشان کرد وجود شخصيت ها و مفاخر جهاني در ايران با تاريخي طولاني و ريشه هاي عميق سبب بالندگي نيشابور شده و  وجود زادگاه حاج بکتاش ولي نيز زمينه اين همکاري مشترک را تقويت کرده و افزايش مي دهد که مي تواند دوستي ها و رفاقت ها را بيشتر نمايد  و اين را بايد به فال نيک گرفت.

شيباني  يادآورشد: آمادگي  تمام زمينه ها و امکانات براي ايجاد و تقويت خط فرهنگي بين مردم نيشابور و ترکيه وجود دارد.

وي عنوان کرد:نيشابور آمادگي کامل جهت ميزباني را داراست و مجموعه شهرستان روز به روز در حال تقويت بخشي و کامل نمودن اين امکانات مي باشد و از تلاش جهت مهيا نمودن شرايط لازم بمنظور ايجاد و تقويت ارتباط،دوستي ها،رونق گردشگري،پويايي صنعت سبز و پاک قدرداني مي کنم و نتيجه آن، اثرات معنوي و مادي بين دو ملت است که اثر معنوي آن براي ما مهمتر و داراي ارزش بيشتر است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان  نيشابور تصريح کرد: شرايط شهرستان براي ميزباني کامل است واميدواريم تا هرچه زودتر تفاهم نامه نهايي با جامعه علويون اجرايي شود.

همزمان با نشست تخصصي هيات  سرمايه گذاري و گردشگري ترکيه در نيشابور و با حضور مديران کل استاني و شهرستاني دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري اميرگشت اميران مستقر در هتل اميران رسما افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت و نصب تابلو معرفي سايت باستاني فوشنجان به دو زبان ترکي استانبولي و فارسي توسط اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيشابور انجام پذيرفت.

گفتني است دکتر فاروق علي رييس بنياد علويون ترکيه ، ارباب خالص رييس نمايندگي حوزه شمال شرق وزارت امور خارجه ، مکرمي فر مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان و معاونين گردشگري و سرمايه گذاري ، موسوي مديرکل امور زيارت استانداري،  ولي زاده رييس اتحاديه دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان ،معاون استاندار و فرماندار ويژه نيشابور، شهردار و اعضاي شوراي شهر، مسئولين دفاتر نمايندگان مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي ، و جمعي از فعالان حوزه گردشگري استان و شهرستان  حضور داشتند.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *