نیروگاه اتمی ترکیه زودتر از موعد به بهره برداری می رسد

نیروگاه اتمی ترکیه زودتر از موعد به بهره برداری می رسد

رئیس جمهور ترکیه از بهره برداری پیش از هنگام نخستین نیروگاه اتمی ترکیه که با اعتبار 20 میلیارد دلاری در حال اجراست خبر داد.

به گزارش خات نیوز، به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد: یکی از پروژه های مهم و بزرگ انرژی روسیه در ترکیه قرار است به زودی به بهره برداری برسد. نخستین راکتور اتمی نیروگاه آکویو قرار است زودتر از موعد و برنامه تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی پس از دیدار و گفتگو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ما انتظار داریم که واحد یک نیروگاه اتمی آکویو در مدت زمان کوتاهی ساخته شده و به بهره برداری برسد.

این پروژه 20 میلیارد دلاری، نخستین نیروگاه اتمی در ترکیه خواهد بود. این نیروگاه قرار است 17 درصد برق مورد نیاز ترکیه را تامین کند. این نیروگاه به آنکارا کمک خواهد کرد تا هزینه تولید برق را تا حد زیادی کاهش دهد.

روسیه و ترکیه در سال 2010 میلادی قرارداد ساخت نیروگاه اتمی را به امضا رساندند. این نیروگاه 4 راکتور با ظرفیت 4800 مگاوات خواهد داشت و به مدت 60 سال فعالیت خواهد کرد.

به گفته پوتین، پروژه های خط لوله انتقال گاز استریم و نیروگاه اتمی آکویو به تفصیل در گفت‌وگو با اردوغان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

رهبران دو کشور به تازگی در مراسم آغاز احداث خط لوله انتقال گاز طبیعی شرکت کرده اند.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *