نیروی ارتش یونان مواضع خود در مرز با ترکیه را تقویت کرد

نیروی ارتش یونان مواضع خود در مرز با ترکیه را تقویت کرد

خات نیوز- یک شبکه خبری آلمانی از تقویت مواضع نظامی ارتش یونان در مرز با ترکیه با کمک نیروهای محلی خبر داد.

به گزارش خات نیوز وبگاه شبکه خبری دویچه وله روز یکشنبه در این زمینه نوشت که در بحبوحه تنش‌ در روابط یونان با ترکیه، ارتش یونان مواضع نظامی خود در مرز‌های مشترک با ترکیه را تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل دشوار بودن احاطه بر مرزهای مشترک یونان با ترکیه به خاطر وجود شبکه‌ای از آبراه‌ها و تالاب‌ها، وزارت دفاع یونان ماهیگیران محلی را به عنوان اعضای مجازی گارد ملی برگزیده و آن‌ها را برای محافظت از مرزها و گشت‌زنی‌ها تجهیز کرده، به طوری‌که درگیری بین نیروهای گشت‌زنی ترکیه و ماهیگیران یونانی این اواخر به امری معمول مبدل شده است و در چند مورد نیروهای ترکیه ماهیگیران یونانی را بازداشت کردند.

نخست وزیر یونان در انتخابات اخیر این کشور وعده افزایش تدابیر امنیتی در مرزها با ترکیه را داده بود.

این وبگاه به کشمکش دیگر آنکارا با یونان بابت عملیات اکتشاف گاز ترکیه در دریای مدیترانه و اقدامات یکجانبه ترکیه در لیبی هم اشاره کرده است. چندی قبل نیز خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی برای نمایش گرمی روابط با یونان، وارد آتن شد.

وزارت دفاع یونان چندی قبل مدعی شد جنگنده‌های اف-۱۶ و هواپیماهای تجسسی ترکیه چند نوبت حریم هوایی یونان را بر فراز دریای اژه نقض کردند.

آتن اخیرا نیز اعلام کرد که حین حضور معاون وزیر دفاع این کشور در منطقه‌ای در شرق یونان، چند فروند هواپیمای ترکیه در سه نوبت حریم هوایی یونان را نقض کردند.

انتهای پیام/ق

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *