هشدار آمریکا به ترکیه

هشدار آمریکا به ترکیه

آمریکا تهدید کرد چنانچه ترکیه به عفرین در شمال سوریه حمله کند، از گروه‌ ی پ. گ.  پ.‌ی د. حمایت خواهد کرد.

به گزارش خات نیوز، رایان دیلون سخنگوی ارتش آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: چنانچه ترکیه به عفرین حمله کند از گروه‌ی پ. گ. / پ.‌ی د. حمایت خواهند کرد.

سرهنگ رایان دیلون در پاسخ به سوالی در خصوص حمله ارتش ترکیه به نیرو‌های پ.‌ی د /‌ی پ. گ در عفرین با بیان این که اطلاعاتی که این موضوع را ثابت کند موجود نیست، گفت: ائتلاف ضد داعش مسئول حفاظت از همه گروه‌ها اعم از اعراب، کردها، ایزدی‌ها و مسیحیانی است که علیه داعش می‌جنگند و از آن‌ها حمایت می‌کند.

دیلون درباره خبر‌های مربوط به چراغ سبز واشنگتن به انتقال داعشی‌ها از رقه گفت: ما اتوبوس‌هایی را که از رقه خارج می‌شدند، مشاهده کردیم، اما اگر این اتوبوس‌ها حامل داعشی‌ها بودند، حتما از هوا مداخله می‌کردیم.

روزنامه وطن چاپ ترکیه با درج تیتر آمریکا ترکیه را تهدید کرد نوشت: اعتراف این مقام آمریکایی بیانگر حمایت علنی واشنگنتن از داعش و پ. ک. ک و ترجیح دادن این گروه‌های تروریستی به ترکیه که هم پیمان آمریکا در ناتو است، می‌باشد.

روز گذشته نیز بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه از آمریکا به دلیل اجازه دادن به خروج صد‌ها تروریست داعشی از شهر رقه شدیدا انتقاد کرد و گفت: آمریکا به جای آنکه رقه را از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کند به خروج آن‌ها از رقه آن هم با ده‌ها کامیون سلاح‌های سنگین کمک کرد، معلوم نیست این تروریست‌ها بار دیگر در کجای ترکیه، اروپا، آمریکا و یا مناطق دیگر انسان‌های بی گناه را هدف قرار خواهند داد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *