هشدار به مشتاقان جراحی زیبایی

هشدار به مشتاقان جراحی زیبایی

داستان مرگ دختر جوان بر اثر جراحی بینی
سال هاست که جوانان به جراحی های زیبایی گرایش شدیدی پیدا کرده اند و برخی از آنان به یک بار عمل جراحی راضی نمی شوند و چندین بار خود را به تیغ جراحی می سپارند! گرایش افراد به سمت جراحی های زیبایی عوامل زیادی دارد که در این میان می توان تبلیغات فراوان را عامل مهمی در به وجود آمدن این پدیده دانست!
سرویس اجتماعی فردا: سال هاست که جوانان به جراحی های زیبایی گرایش شدیدی پیدا کرده اند و برخی از آنان به یک بار عمل جراحی راضی نمی شوند و چندین بار خود را به تیغ جراحی می سپارند! گرایش افراد به سمت جراحی های زیبایی عوامل زیادی دارد که در این میان می توان تبلیغات فراوان را عامل مهمی در به وجود آمدن این پدیده دانست!

کافی است به تبلیغات پیامکی روزانه، مجلات، اینترنت و شبکه های اجتماعی توجه کنید؛ لاغری در چند جلسه، جراحی بينی با تخفيف ويژه، كاشت مو با روش پی آر پی و… از جمله تبليغاتی هستند كه به حد وفور و بدون هيچ ظابطه ای مردم را بمباران تبليغاتی می كنند.

در واقع ایرانی‌ها بینی درشت و بزرگی دارند، ارثیه‌ای به ظاهرناخوشایند که سبب شده اعمال جراحی بینی در کشور، متقاضیان بسیار داشته باشد؛ اگرچه در بیشتر موارد این جراحی به دنبال ایراد و مشکلی در بینی صورت می‌گیرد، ولی گاه افراد بی‌‌ آنکه کوچک‌ترین مشکلی در شکل بینی داشته باشند، آن را به تیغ جراحی می‌سپارند تا به اصطلاح خود زیباتر شوند، غافل از این‌که گاهی جان خود را به خطر می اندازند.

هشدار به متقاضیان جراحی زیبایی

متاسفانه تب جراحی زيبايی بينی در پسران 20 درصد افزايش يافته است و 10 درصد متقاضيان جراحی بينی، به دنبال طرح های هاليوودی هستند(!) و برای اين جراحی گاه تا 20 ميليون تومان نيز پرداخت می كنند تا بينی آنها شبيه فلان هنرپيشه شود!

گسترده شدن عوارض جانبی جراحی‌های زیبایی و استفاده از روش‌های مختلف برای زیبایی بخش‌های مختلف بدن در ایران باعث شده نگرانی‌ها نسبت به حوادثی که افراد را تهدید می‌کند، بالا برود و پزشکان و نهادهای درمانی کشور هشدارهایی در این ارتباط بدهند. مهم‌ترین این هشدارها مربوط به مراکزی می‌شود که به‌صورت غیرقانونی و بدون داشتن متخصصان اقدام به انجام جراحی زیبایی در بخش‌های مختلف بدن به ویژه صورت و اندام‌هایی مانند شکم می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان درآمد بالای جراحی زیبایی باعث شده است گروه زیادی از افراد با دادن آگهی اقدام به انجام عمل‌های زیبایی کنند. درحالی که طبق آمارها تعداد جراحان پلاستیک کشور کمتر از ۲۰۰ نفر است اما کسانی که روزانه اقدام به انجام جراحی می‌کنند، خیلی بیشتر از این افراد هستند.

مرگ دختر جوان بر اثر جراحی بینی

متاسفانه در کنار عوارض جانبی که جراحی های زیبایی به بار می آورد، گاهی جان متقاضی این جراحی ها به خطر می افتد. داستان های تلخی که در اثر تن دادن به جراحی های زیبایی اتفاق افتاده است را بارها شنیده ایم اما تازه ترین اتفاق تلخی برای “آرميتا” افتاده است. این دختر 21 ساله چند هفته قبل به خانواده اش گفته بود می خواهد بینی اش را عمل کند. دکتر جراح او همان دکتری بوده که بینی مادرش را 9 سال پیش عمل کرده بود و جراحی زیبایی رضایت بخشی داشته است! اما چند روز پیش آرمیتا زیر تیغ جراحی نفس های آخرش را می کشد و از دنیا می رود.

امروز اما مادر آرمیتا خودش را سرزنش می کند و می گوید: ای كاش وقتی با تصميم آرميتا به جراحی زيبايی بينی روبه‌رو شده بودیم يك «نه» بزرگ به او می گفتیم و الان «با اين تجربه تلخ» نمی سوختیم.

بامداد روز ۲۰ تیرماه سال ۹۴، خانواده آرمیتا، برای جراحی زیبایی دخترشان عازم یکی از مراکز جراحی در مرکز تهران شدند. خانواده آرمیتا به پزشک معالج سفارش کردند مراقب فرزندشان باشد زیرا که آرمیتا جثه کوچکی داشت. پزشک به خانواده اطمینان داد و وارد اتاق عمل شد. پیش از آن گفته بود که این عمل حدود ۵ یا ۶ ساعت به طول می انجامد. اما پنج ساعت بعد، خبر خوشی از اتاق عمل بیرون نیامد!

یکی از اقوام آرمیتا می گوید: «ما پزشکی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در خانواده و دوستان ما داشت. او یک متخصص گوش و حلق و بینی بود.»

عمل آرمیتا نه در یک بیمارستان، بلکه در یک مرکز جراحی در خیابان فتحی شقاقی انجام شد. پس از ۵ ساعت، خانواده این دختر جوان منتظر خبر سلامت فرزندشان پشت در اتاق عمل بودند. اما خبری نشد. به گفته خانواده آرمیتا، در همان حین تکنسین برق را به اتاق عمل فراخواندند. او با کمی تاخیر رسید. پرستاران گفتند مشکلی نیست. پس از مدتی، مامور کلانتری هم به اتاق عمل آمد. دقایقی بعد، پزشک معالج بیرون آمد و قلب خانواده آرمیتا تند تند می تپید.

متاسفانه آرمیتا به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. خانواده این دختر جوان وقتی پزشک را می بینند،‌ به سمت او می روند، اما آقای دکتر رویش را از آنها بر می گرداند و بدون هیچ توضیحی می رود. پرستاران به خانواده آرمیتا خبر درگذشت او را می دهند.

خانواده آرمیتا می‌گویند پزشک بدون توجه به آزمایش های پیش از عمل، دست به عمل جراحی زیبایی او زده است. آنها همچنین خواستار بررسی امکانات این مرکز جراحی شده‌اند. امکاناتی مانند سیستم احیا در اتاق عمل و برنامه های مراقبتی هنگام عمل.

اما چه فایده، آرمیتا برای همیشه رفته است و دیگر بر نمی گردد…

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *