هولدینگهای ایرانی درمسیر ترکیه

هولدینگهای ایرانی درمسیر ترکیه

خات نیوز- همین چند روز پیش بود که مجمع مؤسسین انجمن هلدینگ‌های ایران برگزار شد. در این نشست که به منظور تعیین اعضای هیأ  مدیره برپا شده بود مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر، بر کرسی هیأت مدیره مؤسسین انجمن هلدینگ‌های ایران نشست.

به گزارش خات نیوز حالا پس از چند روز مرتضی سلطانی به همراه احمد پور فلاح مشاور ارشد رییس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی ایران در محل اتاق ایران حاضر بودند تا در باره این هلدینگ و همچنین مجمع عمومی آن در نیمه اول شهریور ماه آینده خبر بدهند . احمد پورفلاح که کمی دیرتر به این نشست خبری آمده بود با تحسین از وجود بنگاه و هلدینگ بزرگ گروه صنعتی و پژوهشی زرو با یادآوری این نکته که دریدار یک گروه بزرگ صنعتی ایتالیایی از کارخانه های این واحد بزرگ  عظمت و نو بودن تکنولوژی به کاررفته در این کارخانه و همچنین کیفیت تولیدات آن با شگفتی صنعتگران ایتالیایی مواجه شد تاکید کرد دیدار رییس جمهور حسن روحانی از این کارخانه نیز نشان می دهد آقای سلطانی کار بزرگی کرده است. پورفلاح تصریح کرد به همین دلیل است که با وجود حضور مدیران هلدینگ های  بزرگ دولتی و شبه دولتی در هیات موسس انجمن هلدینگ ایران مدیر یک واحد خصوصی یعنی مدیر و مالک گروه صنعتی و پژوهشی زر به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شد.

دراین نشست سلطانی رییس هیات مدیره منتخب هیات موسس انجمن هلدینگ  ایران تاکید کرد تجربه کشورهی مثل ترکیه نشان می دهد که تمرکز نیروی فکری ، مالی و اقتصادی هولئینگ های بزرگ در یک جا می تواند راه را برای تعامل بیشتر و مفیدتر بخش بنگاههای بزرگ با دوولت مستقر وهمچنین چانه زنی با اقتصاد دیگر کشورها هموار کند. سلطانی گفت: برخلاف برخی تصورهای احتمالی این نهاد انتخاباتی برای کاهش موقعت بنگاههای کوچک و متوسط تاسیس نشده است بلکه این نهاد راه کمک به این بنگاهها را باز میکند تا در تولید و صادرات موفق باشند. بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زریاد آورشد انجمن هلدینگهای ایران می توانددر نقش توسیعاد ترکیه برای اقتصاد ایران عمل کند.

نگرانی در کار نباشد

احمد پورفلاح رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا و مشاور ارشد ریسس اتق ایران نیز در این نشست خبری تاکید کرد اقتصاد ایران را نمی توان به صورت جزیره ای اداره کرد و باید با دنیا تعامل داشته باشیم . انجمن هلدینگ های ایران می تواند دراین مسیر به اقتصاد کمک کند. او توضیح داد هلدینگهایی که در این انجمن عضو شده اند 200هزار شاغل که  برای آنها حق بیمه پرداخت می شود را نمایندگی می کنند. اتاق ایران در سالهای اخیر تلاش کرده است که چنین نهادی را تاسیس کند. ایران در وضعیتنامساعدی از نظر اقتصادی قراردارد و باید امیدوار باشیم با کمک بخش خصوصی از این روزهای دشوار عبورکنیم. نباید نگران باشیم که ممکن است هلدینگهای دولتی و یا شبه دولتی هلدینگها خصوصی را تضعیف کنند.

در انتخابات هیات موسس مدیران گروه صنعتی و پژوهشی زر، سرمایه‌گذاری الوند، شرکت آذراب، سرمایه‌گذاری اعتماد ایرانیان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرکت صنایع مس ایران، گروه گسترش نفت و گاز پتروشیمی و شرکت فولاد مبارکه بیشترین آرا را به خود اختصاص داده و  اعضای اصلی هیات مدیره را تشکل دادند.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

یک نظر

  1. علاقه به ترکیه ولیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *