ورود اردوغان به پرونده پرسپولیس و ریزه اسپور

ورود اردوغان به پرونده پرسپولیس و ریزه اسپور

مالک باشگاه ریزه اسپور ترکیه که پسر عموی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است قول‌هایی برای مساعدت در پرونده طارمی به سرخپوشان داده‌است.

به گزارش خات نیوز، مهدی طارمی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در اوایل لیگ شانزدهم با پیشنهادی از باشگاه ریزه اسپور ترکیه مواجه شد و در نهایت و در حالی که قرار‌دادش با سرخ‌‌ها به اتمام رسیده بود به همراه رامین رضاییان دیگر بازیکن پرسپولیس به ترکیه رفت و با امضای قراردادی رسما بازیکن ریزه اسپور شد.

اما شرایط آن طور که این دو فکر می‌کردند در ترکیه پیش نرفت به طوری‌ که تنها بعد از گذشت چند هفته تمرین کردن طارمی تصمیم به بازگشت به ایران گرفت و بعد از گفت‌وگو با طاهری مدیرعامل سابق پرسپولیس دوباره و به جمع سرخپوشان پیوست.

البته با توجه به نوع جدایی طارمی برانکو در ابتدا با حضور وی در پرسپولیس موافق نبود اما بعد از مدتی و با فشار مدیران باشگاه سرمربی سرخپوشان راضی شد که آقای گل به ترکیب تیم برگردد. طارمی که انگیزه‌های زیادی داشت در لیگ شانزدهم هم مثل پانزدهم به گلزن اول پرسپولیس تبدیل شد و همزمان با بالا بردن جام قهرمانی توسط پرسپولیس در پایان لیگ وی موفق شد برای دومین سال متوالی آقای گلی این رقابت ها را با 18 گل از آن خود کند.

در این میان و در حالی که همه چیز در ظاهر آرام به نظر می‌رسید اما در باطن ماجرا جور دیگری در حال جلو رفتن بود و خطر بزرگی در کمین پرسپولیس و طارمی بود، چرا که طارمی بدون گرفتن رضایت‌نامه از باشگاه ترکیه‌ای با پرسپولیس قرار داد امضا کرده بود و مدیران باشگاه ریزه اسپور با توجه به این موضوع با مدارک مستندی که داشتند از باشگاه پرسپولیس و طارمی به فیفا شکایت کردند.

این شکایت هم باعث نشد که باشگاه پرسپولیس و طارمی به دنبال حل مشکل برآیند تا اینکه لیگ هفدهم آغاز شد و طارمی و پرسپولیس وارد مسابقات لیگ شدند و در کنار آن لیگ قهرمانان آسیا را هم دنبال می‌کردند اما با رسیدن لیگ به هفته هشتم و چند روز مانده به بازی رفت پرسپولیس مقابل الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل شکایت باشگاه ریزه‌اسپور به دلیل فسخ غیرقانونی قرارداد توسط طارمی این بازیکن را به مدت 4 ماه از حضور در بازی‌های رسمی محروم کرد و باشگاه پرسپولیس هم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. اما این بخش اول حکم فیفا بود چرا که در بخش دوم این حکم پرسپولیس وطارمی به پرداخت 800 هزار یورو غرامت به ریزه اسپور محکوم شدند که در این میان ترکاشوند در گفت وگو با آنا (اینجا) به صراحت گفت که طارمی باید خودش این مبلغ را پرداخت کند.

این خبر طرفداران پرسپولیس را در شوک فرو برد و برای آنها قابل هضم نبود و همه اشتباه فاحش مدیران پرسپولیس برای عقد قرارداد دوباره با طارمی درحالی که این بازیکن در ترکیه قرارداد داشت را دلیل صدور این حکم عنوان می‌کردند. در مقابل مدیران باشگاه هم برای دفاع از خود اعلام کردند که طارمی به آنها گفته بود که غرامت باشگاه ریزه اسپور را پرداخت کرده‌ و رضایت آنها را برای عقد قرارداد دوباره با پرسپولیس گرفته‌است.

باشگاه پرسپولیس بعد از حکم فیفا مستنداتش را به دادگاه عالی ورزش ارائه داد تا در روند رسیدگی تجدیدنظر شود و با استخدام یک وکیل خارجی سعی کرد که رای را بشکند اما تخلف باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی آنقدر واضح بود که کاری از دست وکلای خارجی هم برنیامد.

از این رو مسئولان پرسپولیس چاره کار را در مذاکره مستقیم با باشگاه ریزه اسپور دیدند و به همین دلیل حمیدرضا گرشاسبی دوشنبه هفته گذشته برای مذاکره با مدیران ریزه اسپورت به استانبول رفت. در ابتدا مدت زمان سفر گرشاسبی یک روز اعلام شد اما وی 3 روز دیگر هم در استانبول ماند و در این مدت هم مذاکرات فشرده‌ای را با طرف ترکیه‌ای خود دنبال می‌کرد تا نتیجه دلخواه را بگیرد. در تمام این روزها مدیر رسانه‌ای باشگاه، روند مذاکرات را مثبت اعلام می‌کرد اما برخلاف گفته‌های او مذاکرات گرشاسبی با مدیران ریزه اسپورت آن طور که وی اعلام می‌کرد مثبت نبود.

گرشاسبی در مذاکرات خود متوجه شد که مالک باشگاه ریزه اسپور پسرعموی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است. او با توجه به این موضوع و اینکه حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس فوق‌‌العاده همکاری کشور‌های اسلامی به ترکیه رفته بود رایزنی خود را برای مطرح کردن این موضوع در گفت وگوی سران دو کشور آغاز کرد و تماس‌هایی را در این خصوص گرفت که گویا بعد از رایزنی گرشاسبی این موضوع به نوعی در سطح بالاترین مقامات سیاسی دو کشور مطرح می‌شود که در نهایت کار به جایی می‌رسد که طرف ترک قبول می‌کند که با باشگاه پرسپولیس کنار بیاید.

در هر صورت گرشاسبی از ترکیه بازگشت و حاوی اخبار مهمی برای هواداران پرسپولیس است که در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود اما گویا قرار است باشگاه ریزه اسپور با توجه به تاکید اردوغان ضمن دادن تخفیف به پرسپولیس شرایط پرداخت جریمه 800 هزار یورویی را هم اقساطی کند که این موضوع باعث شده پرسپولیسی‌ها امیدوار شوند با جلب رضایت این باشگاه ترکیه‌ای بتوانند رضایت فیفا را برای بخشش از یکی از دو پنجره نقل و انتقالاتی که محروم شده‌اند را جلب کنند.

نکته جالب توجه در مورد پرونده طارمی و ریزه اسپور، مورد مشابه آن است که حدود 21 سال پیش در همین باشگاه پرسپولیس افتاد که با ورود بالاترین شخص اجرایی کشورمان به آن پرسپولیس خطر بزرگی را پشت سر گذاشت. علی دایی در سال 1375 به صورت قرضی از پرسپولیس راهی السد قطر می‌شود و درحالی که چند ماه از قراردادش با این باشگاه قطری مانده بود در زمان مدیریت امیر عابدینی در پرسپولیس به باشگاه «آرمینیابیله فلد» آلمان ترانسفر شد که این انتقال باعث شکایت باشگاه قطری از دایی و پرسپولیس می‌شود.

فیفا هم مبلغ یک میلیون دلار پرسپولیس را جریمه کرد و باشگاه در مذاکراتی که با باشگاه قطری داشت از این تیم برای پرداخت جریمه وقت گرفت در این میان مسئولان وقت باشگاه به راه دیپلماتیک روی آورند و سعی کردند تا با کشاندن ماجرا به بالاترین سطح سیاسی کشور آن را حل کنند.

از شانس خوب پرسپولیس در همین زمان امیر وقت قطر برای دیدار از کشورمان در زمان دولت هفتم به ایران آمد که موضوع پرونده دایی در جلسه وی و رئیس جمهور اسبق کشورمان مطرح شد که در همان جلسه امیر قطر دستور داد تا باشگاه السد رضایت خود را در خصوص این پرونده به فیفا اعلام کند تا این پرونده از طریق دیپلماتیک به سرانجام برسد.

در حال حاضر هم مدیران وقت پرسپولیس بار دیگر به چاره کار را در سطح دیپلماتیک دیدند و سعی دارند از طریق رابطه خوب رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور ترکیه مشکل پیش آمده را حل کنند. خبرگزاری آنا

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *