وضعیت فوق العاده در ترکیه امروز پایان می یابد

وضعیت فوق العاده در ترکیه امروز پایان می یابد

مقررات وضعیت فوق العاده در ترکیه پس از 8 دوره 3 ماهه امروز پایان می یابد.

خات نیوز- مهلت مقررات وضعیت فوق العاده در ترکیه که از چهار روز پس از کودتای 15 جولای 2016 آغاز و 7 بار تمدید شده بود و منتقدان زیادی در داخل و خارج این کشور داشت امروز به پایان می رسد.

به گزارش خات نیوز هر چند مقامات دولتی ترکیه گفتند این مقررات تمدید نخواهد شد اما حزب عدالت و توسعه که دارای بیشترین کرسی در مجلس این کشور است عصر روز دوشنبه با ارائه لایحه ای به هیات رییسه مجلس «با مضمون مبارزه با تروریسم پس از لغو وضعیت فوق العاده» در تلاش است تا قانونی را به مرحله اجرا بگذارد که با تفویض اختیارات بیشتر به سازمانهای امنیتی و قضایی، راه را برای بازداشت و مجازات مخالفان دولتی بیش از پیش هموار تر کند.

این لایحه که برای سه سال در نظر گرفته شده از فردا پنجشنبه در کمیسیون قضایی مجلس بررسی و روز دوشنبه هفته آینده برای رای گیری از نمایندگان تقدیم صحن علنی مجلس خواهد شد.

جلوگیری از بازگشت اخراجی ها به کارشان برای همیشه، اعطای مجوز به استانداریها برای ممانعت از تظاهرات و اجتماعات و برگزاری هر گونه جلسه و اجلاس در فضای باز پس از ساعت 24:00، اجباری شدن عبور همه اعضای نیروهای مسلح از گیت امنیتی پیش از ورود به اماکن نظامی، اعطای حق بازرسی به ماموران پلیس در مواقع ضروری بدون مجوز دادستانی، بازجویی از وزیران و معاونان رئیس جمهور فقط با اذن و دستور رئیس جمهور بخشی از این لایحه است که از هم اکنون واکنش احزاب مخالف را برانگیخته است.

کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق در واکنش به این لایحه گفت: حزب عدالت و توسعه با این لایحه قصد دارد وضعیت فوق العاده را بطور دائمی اجرا کند.

در دوران وضعیت فوق العاده در ترکیه بیش از 127 هزار تن از مشاغل دولتی به ویژه از نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، دستگاه قضایی و پلیس اخراج ، بیش از 150 هزار تن به اتهام ارتباط با کودتا بازداشت و حدود 65 هزار تن زندانی شدند.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *