پلیس یونان به سمت پناهجویان در مرز ترکیه مهمات جنگی شلیک می‌کند

پلیس یونان به سمت پناهجویان در مرز ترکیه مهمات جنگی شلیک می‌کند
پلیس یونان در مرز با ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده می‌کند.

به گزارش خات نیوز ، پلیس یونان برای متفرق کردن پناهجویانی که قصد عبور از مرز ترکیه به سمت اروپا را دارند از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا و همچنین دستگاه‌های آب‌پاش آنهم در نیمه فصل زمستان، استفاده می‌کند.

خبرنگار رویترز از گذرگاه مرزی کاستانی گزارش می‌دهد که نیرو‌های امنیتی یونان و ترکیه در دو سوی مرز، گاز اشک‌آور به سمت هم شلیک می‌کنند و پناهجویان نیز در این میان گرفتار شده‌اند.

پناهجویانی که قصد ورود به اروپا را دارند در حالی در مرز یونان گرفتار شده‌اند که چند هزار پلیس و نیروی امنیتی در آن سوی مرز مانع ورود آن‌ها هستند و بیش از هزار نظامی ترکیه‌ای نیز در این سو از بازگشت آن‌ها ممانعت می‌کنند.

رویترز به نقل از یک منبع دولتی یونانی نوشت طی ۸ روز گذشته حداقل ۳۹۵۰۰ مورد تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز انجام گرفته و ۲۸۰ مورد نیز بازداشت شدند.

دولت ترکیه همچنین شامگاه شنبه با انتشار فیلمی اعلام کرد نیرو‌های مرزی یونان از مهمات جنگی برای ممانعت از ورود پناهجویان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد یونان با رد ادعاهای ترکیه تاکید کرد پلیس و نظامیانی در مرز هستند، مهمات جنگی در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *