پیش بینی سفر یکصد هزار گردشگر ایرانی به وان ترکیه در نوروز

پیش بینی سفر یکصد هزار گردشگر ایرانی به وان ترکیه در نوروز

شبکه خبر7 ترکیه اعلام کرد که در پی تامین امنیت سفر، اقدامات مناسب تبلیغاتی و فراهم شدن زیرساخت های خدماتی، پیش بینی می شود در تعطیلات عید نوروز پیش رو، بیش از یکصد هزار گردشگر ایرانی به استان وان در شرق ترکیه سفر کنند.

به گزارش خات نیوز، شهر وان نزدیکترین شهر بزرگ در شرق ترکیه به ایران محسوب می شود و از سه دروازه مرزی سرو ـ اسندره، رازی کاپی کوی و بازرگان گوربولاغ قابل دسترسی بوده و همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران ایرانی در دو نوبت نوروز و تابستان است

شبکه خبر7 ترکیه اعلام کرد که سفر به وان جزو اولویت های سفر خارجی ساکنان مناطق غربی ایران است و اغلب آنها با هدف خرید به وان سفر می کنند و گردشگران ایرانی در واقع آب حیات اصناف وان محسوب می شوند.

این رسانه همچنین اعلام کرد که هم اکنون با وجود دو هفته تا آغاز تعطیلات نوروزی و سفر ایرانیان، ۸۰ درصد ظرفیت هتل های وان پر شده و اصناف و مراکز خرید بزرگ وان جشنواره های خاص تفریحی و خرید برای جذب مشتری های ایرانی برنامه ریزی کرده اند.

جودت اوزگوگجه رییس منطقه وان اتحادیه آژانس های سیاحتی ترکیه در این باره به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفته است که تعطیلات نوروزی طولانی مدت در ایران فرصت مناسبی برای سفر گردشگران ایرانی به وان است.

وی با اشاره به تاثیر بسیار مهم سفر ایرانیان بر اقتصاد استان وان ترکیه عنوان کرده است که برای جذب 100 هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات نوروز برنامه ریزی شده و پیش بینی می شود که 50 تا 60 هزار نفر از آنها در هتل های شهر وان ساکن شوند و بقیه آنها نیز در منزل اقوام و آشنایان ساکن شده و یا در سفری یک روزه به موطن خود باز گردند.

محی الدین آیدمیر رییس اتاق اصناف استان وان ترکیه نیز با اشاره به افزایش سفر گردشگران ایرانی به وان در ایام نوروز اعلام کرده است که سال گذشته میلادی بیش از 500 هزار گردشگر ایرانی به وان سفر کردند و پیش بینی می شود که در سال جاری میلادی این رقم به 800 هزار نفر برسد.

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *