کنترل و درمان استرس با طب سنتی

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

استرس و مشغله های این روزهای مردم جهان باعث می شود که کمتر شخصی به فکر تغذیه صحیح، ورزش و خواب کافی باشد. نگرانی از وضعیت معاش و دغدغه های گذران زندگی عرصه را بیش از پیش بر مردم تنگ کرده و جای آرامش و تندرستی و نشاط را در بین ما کم رنگ تر از پیش کرده است.
اصلاح تغذیه و خوراک و اضافه کردن مکمل های طبیعی در رژیم غذایی می تواند راه هایی موثر برای کاهش استرس باشند. استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین ب و ث می تواند باعث ایجاد آرامش شود و تا حدودی استرس را کاهش دهد. در اینجا نوشیدنی ساده معرفی می کنیم که مصرف آن شما را در کنترل استرس تان یاری خواهد رساند. لازم بذکر است که مصرف غذای های سالم و استراحت کافی بهمراه مصرف نوشیدنی های طبیعی و پرهیز از کربوهیدرات ها و نوشیدنی های قندی مصنوعی می تواند مکملی موثر و عالی برای رفع استرس (مکمل ضد استرس) باشد. در هستی خداوند مواد غذایی و گیاهان مفیدی آفریده است که خواص درمانی دارند. اگر شخص از درون احساس آرامش داشته باشید مغزش اندورفین تولید کرده و در نتیجه این هورمون نیز دنیا را بهتر و زیباتر برایتان جلوه می دهد. شما برای بهتر شدن حالت های درونی تان نیاز به ویتامین ها و مواد مغذی و ارگانیک دارید. در ادامه بیشتر با ترکیبات و خواص نوشیدنی ضد استرس آشنا می شوید:
یادتان باشد بهتر است از منابع سنتی و ارگانیک استفاده کنید

 

 

نوشیدنی تخم شربتی

جالب است بدانید که تخم شربتی جزو دانه های موثر و در دسترسی هست که در هر عطاری پیدا می شود. این دانه های ریز سلامت عمومی بدن را تضمین کرده و جزو داروهای موثر و طبیعی برای مقابله با استرس محسوب می شود. تخم شربتی حاوی ترکیبی از مواد معدنی مفیدی مانند منیزیم و همچنین ویتامین ب است که این دو ماده مغذی برای کاهش استرس لازم و ضروری هستند. بزرگترین و مهمترین خاصیت تخم شربتی در میزان بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن است. این ترکیبات مفید باعث بهبود وضعیت روحی و عصبی شده و حافظ سلامت قلب نیز هستند.
بهتر است در تهیه این نوشیدنی از عرق کاسنی، عرق بیدمشک و یا عرق بهار نارنج نیز استفاده نمایید.

نوشیدنی تخم شربتی

 

مغز بادام

بادام جزو خشکبارهای خوشمزه و همه پسند است که سرشار از منیزیم بوده که ماده معدنی لازم و ضروری برای کنترل استرس نیز محسوب می شود. مغز بادام همچنین حاوی میزان قابل توجهی فیبر است. حتماً می دانید که فیبر برای تنظیم میزان قند خون بسیار موثر است. علاوه بر این اگر بادام را با مواد غذایی دیگر حاوی ویتامین ب و دیگر مواد غذایی حاوی ویتامین ث ترکیب کنید راحت تر و سریع تر می توانید با اضطراب و استرس مقابله کنید.

 

مغز بادام

 

توت فرنگی

توت فرنگی نیز سرشار از منیزیم بوده و در عین حال جزو منابع خوشمزه و دلچسب ویتامین ث محسوب می شوند. اگر روزانه چند عدد توت فرنگی میل کنید میزان نیاز روزانه خود به ویتامین ث را تأمین خواهید کرد. در ضمن توت خوشرنگ و آبدار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، زینک و سلنیوم است. توت فرنگی به طوری عالی مغذی بوده و نیازهای روزانه ما در دورانی که دچار استرس و تنش های روحی هستیم را تأمین خواهد کرد.

 

توت فرنگی

 

عسل پرتقال

همان طوری که می دانید انواع متنوعی از عسل موجود هست. یکی از پرخاصیت آنها عسل درخت پرتقال است که به علت خواص آرام بخشی و ریلکسی اش مشهور است. البته اگر این نوع عسل نتوانستید تهیه کنید. می توانید از عسل نوعی دیگر به همراه عرق بهار نارنج و گلاب استفاده کنید.

عسل پرتقال

 

و اما ضرورت دانش طب سنتی

علیرغم پیشرفت طب مدرن، نه تنها محبوبیت طب سنتی در میان مردم جهان کم نشده بلکه توجه و تمایل به سمت طب سنتی افزایش یافته و حتی جوانان زیادی تمایل به بکار گیری از این علم کهن را دارند این موضوع در جهان کم و بیش نیز به همین صورت بوده و در کشورهایی که از لحاظ علم پزشکی نیز بسیار پیشرو هستند، توجه به پیشرفت طب سنتی مد نظر قرار گرفته و در بسیاری مواقع مکمل طب مدرن نیز به شمار می‌رود. طب کهن در چند دهه اخیر رشد فزاینده‌ایی داشته است. مردم بسیاری از کشورها امروزه به دنبال یافتن شیوه‌هایی از درمان‌های طبیعی هستند تا علاوه بر درمان بیماری‌ها، عاملی برای پیشگیری از ابتلای به بیماری هم کشف کنند. بواقع که طب سنتی و داروهای گیاهی و همچنین استفاده از عرقیات گیاهی سنتی فاقد هرگونه عوارضی هستند.

 

طب سنتی

 

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته بیش از 2300 گونه از گیاهان کشور عزیزمان ایران، دارای خواص دارویی، عطری، ادویه‌‌ایی و آرایشی ـ بهداشتی هستند. به علاوه 1728 گونه از این گیاهان به‌عنوان گیاهان بومی یک ایران هستند. منحصراً در سرزمین ایران رویش کرده و به‌عنوان یک ظرفیت انحصاری در کشور محسوب می‌شوند. امروز با استفاده از طب سنتی و با شناخت صحیح مزاج هر فرد و تطبیق آن با اصول شش‌گانه ، می توان تندرستی هرشخص را حفظ کرده یا به او بازگرداند. همچنین شما می توانید برای تشخیص مزاج و گرفتن نسخه های شفابخش، همراه با مشاوره آنلاین عطارک باشید.

کنترل و درمان استرس با طب سنتی

 

فروشگاه اینترنتی و عطاری آنلاین عطارک

در وب سایت عطارک شما می توانید از خواص بی نظیر گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی و دمنوش ها آگاهی کسب کنید.می توانید با ما مشاوره تخصصی طب سنتی و رایگان داشته باشید و داروی گیاهی مناسب خود را سفارش دهید. در این راستا برآنیم تا با معرفی گیاهان دارویی و بهره گیری از دانش کهن طب سنتی، در جهت فرهنگ سازی استفاده کردن کمتر از داروهای شیمیایی بکوشیم و شما را با خواص و مصرف صحیح گیاهان دارویی برای حفظ سلامتی و درمان بیماری ها آشنا سازیم. همواره در تلاشیم که با مطالبی مفید(مجله خبری عطارک)، گامی هر چند کوچک در جهت ارتقاء دانش طب سنتی و شناخت گیاهان دارویی برداریم و با تکیه بر کارشناسان ارشد و تحقیقات علمی گسترده در زمینه گیاهان دارویی، محصولات طبیعی و اورگانیک را با بهترین کیفیت و کاربرد در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم.

 

اهداف عطارک:

  • ارائه محصولات با کیفیت و کاملا طبیعی و سنتی
  • سهولت دسترسی و قیمت مناسب محصولات ارائه شده در عطاری آنلاین
  • برقراری، حفظ و تداوم ارتباط با مشتری و کسب رضایت مشتریان.
  • حفظ ارتباطی ماندگار با مشتری بر اساس ارئه کیفیت بالای محصولات، خدمات، پشتیبانی.

 

همچنین ببینید

اصابت سه راکت از سوریه به ترکیه

اصابت سه راکت از سوریه به ترکیه به گزارش خات نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *