گروه‌های تجاری اعلام کردند از ترکیه حمایت می‌کنند

گروه‌های تجاری اعلام کردند از ترکیه حمایت می‌کنند

خات نیوز- انجمن صنعت و تجارت ترکیه (توسیاد)، اتحادیه بورس سهام و کالاهای ترکیه (توب)، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که گروه‌های تجاری، از اقدامات اقتصادی دولت در بحران مالی حمایت می‌کنند.

به گزارش خات نیوز، انجمن صنعت و تجارت ترکیه (توسیاد)، اتحادیه بورس سهام و کالاهای ترکیه (توب)، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که گروه‌های تجاری، از اقدامات اقتصادی دولت در بحران مالی حمایت می‌کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: برای موفقیت اقدامات و اهدافی که برنامه اقتصادی دولت دنبال می‌کند، دنیای تجارت ترکیه، پشتیبانی خود را ارائه خواهد کرد. ما با اتحاد با مردم خود، بر مشکلات اقتصادی کنونی غلبه خواهیم کرد.

این بیانیه اعلام می‌کند که حفظ ظرفیت تولید و استخدام در بخش اقتصاد واقعی، بسیار مهم است. آنها همچنین نیاز به محدود کردن سیاست پولی (بالا بردن نرخ بهره) برای تثبیت نرخ تبادل ارز، تاکید کرده‌ اند.

بانک مرکزی ترکیه پیش از این در روز جمعه به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی از لیر ترکیه اعلام کرده بود که تمام نقدینگی لازم برای بانک‌ها را فراهم خواهد کرد.

روز یکشنبه هم رییس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، آمریکا را متهم کرد که حمله‌ای اقتصادی بر علیه ترکیه به راه انداخته است. این موضوع پس از آن انجام شد که آمریکا، تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرد.

در واکنش به این خبر لیره ترکیه تا ۲۰ درصد سقوط کرد.

اسپوتنیک

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *