یازد سوغات بی نظیری که در تور ترکیه می­توانید بخرید

یازد سوغات بی نظیری که در تور ترکیه می­توانید بخرید

به گزارش خات نیوز یکی از بهترین تفریحاتی که می­توان در هنگام تور ارزان ترکیه به آن مشغول شد خرید است. در کشور ترکیه اجناس و کالاهای زیاد و مرغوبی وجود دارد که شما می­توانید آنها را بخرید. اما در مورد خرید سوغات سفر ترکیه چه می­دانید؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 11 سوغاتی بپردازیم که در تور ترکیه باید یکی یا چند تا از آنها را خریداری کنید. با ما همراه شوید.

1. قهوه ترک

قهوه ترک یکی از مشهورترین فرآورده­های کشور ترکیه است که شهرت آن تمام جهان را در بر گرفته است. شما در سفر به این جاذبه گردشگری باید مقداری از قهوه­های با کیفیت ترک را بخرید و آن را به عنوان سوغات رهاورد سفر خود بگردانید.

2. باقلوا

باقلوا یکی از خوشمزه­ترین شیرینی­های سنتی دو کشور ایران و ترکیه است. هر چند در مورد عطر و طعم بی نظیر باقلوای ایرانی هیچ تردیدی نمی­توان داشت اما نباید از عطر و طعم مخصوص باقلوای ترکیه نیز غافل شد. این شیرینی یکی از محبوب­ترین دسرهایی است که در این کشور بیشتر به عنوان عصرانه از آن استفاده می­شود. یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه برای خرید باقلوا غازی آنتپ است.

3. باسلق ترک

باسلق ترک یکی دیگر از شیرینی­های محبوب و خوشمزه کشور ترکیه است که باید حتما طعم آن را در تور استانبول خود امتحان کنید. شما این نوع شیرینی خوشمزه را در همه قنادی­های ترکیه به راحتی می­توانید بیابید.

4. ادویه

غذاهای سنتی کشور ترکیه عطر و طعم بی­نظیر خود را از ادویه­هایی می­گیرند که در بازارهای شهرهای بزرگی مثل استانبول و آنکارا به فروش می­رسد. شما در تور ترکیه خود هنگامی که عطر و طعم و رنگ بی نظیر غذاهای بچشید عاشق ادویه­های اینجا می­شوید. پس خرید ادویه ترک را هرگز فراموش نکنید.

5. فرش، قالیچه و گلیم ترک

کشور ترکیه یکی از مهم­ترین تولیدکنندگان فرش، قالیچه و گلیم دست بافت می­باشد. طرح و رنگ به کار رفته در این صنایع دستی بی نظیر ترکیه بسیار منحصر به فرد است و هر گردشگری را به تکاپوی خرید می­اندازد. شما هم اگر دوست داشته باشید می­توانید یکی از فرش یا قالیچه­های دست بافت این کشور را به عنوان سوغات تور آنتالیا خود خریداری کنید.

6. سفال و کاشی ترک

قطعا در هنگام گشت و گذار در میان جاذبه­های گردشگری و متنوع کشور ترکیه شاهد حضور کاشی­ها و سرامیک­هایی خواهید بود که با هنرمندی تمام خلق شده است. اگر به این نقوش و هنر اصیل اسلامی ترکیه علاقمند شدید می­توانید به عنوان سوغات یکی از کاشی­ها یا ظروف سفالی ترکیه را خریداری کنید.

7. جواهرات دست ساز

کشور ترکیه به سبب هنر جواهرسازی خود بسیار مشهور است. این کشور یکی از جاهایی است که شما در آن می­توانید زیباترین جواهرات و سنگ­های قیمتی را خریداری کنید. اگر دوست ندارید طلا بخرید می­توانید گردنبندها یا دیگر زیورآلاتی را بخرید که با استفاده از سنگ­هایی نظیر یاقوت یا فیروزه ساخته­ شده­اند و با هنرمندی تمام تزیین شده­اند.

8.  پارچه­های ساخت ترکیه

صنعت مد و لباس ترکیه یکی از جاذبه­های گردشگری این کشور است. اما نباید از ماده اصلی لباس­هایی که این شهرت جهانی را به کشور ترکیه بخشیده­اند غافل شد. بله منظور ما پارچه­های ترکیه­ای می­باشد. شما در تور مسافرتی خود حتما باید سری به بازارهای پارچه فروشی شهر استانبول بزنید و از میان اجناسی که در اینجا در معرض فروش گذاشته شده است حداقل یک نمونه از پارچه­های ترک را به عنوان سوغات خریداری کنید و بر اساس نیاز خود برای لباس یا تزیین خانه خود از آنها استفاده کنید.

9. پیپ­های چوبی

اصلا منظور ما از معرفی این سوغات آن نیست که به دخانیات علاقمند شوید چرا که این موضوع یک عادت زیان بار است. اما باید اشاره کرد که پیپ­های چوبی و دست سازی که در کشور ترکیه تولید می­شود به قدری زیبا و هنرمندانه ساخته شده­اند که از آنها می­توان برای دکوراسیون خانه یا محل کار استفاده کرد. شما هم اگر دوست داشته باشید می­توانید یکی از پیپ­های چوبی ساخت ترکیه را به عنوان سوغات خریداری کنید و از آن برای تزیین اتاق نشیمن خانه خود استفاده کنید.

10. چشم زخم

در میان مردم ترکیه چشم شیطان به عنوان نوعی طلسم بر علیه دوری از چشم زخم دیگران استفاده می­شود. این سوغات محبوبی است که بیش از هر چپز به نظر ما برای تزیین خانه می­توان از آن استفاده کرد. اگر دوست داشته باشید می­توانید یکی از آنها را به عنوان سوغات تور ترکیه خود خریداری کنید.

11. ظروف مسی

یکی از صنایع دستی کشور ترکیه که از شهرت جهانی برخوردار است و گردشگران زیادی را مجذوب خود می­کند هنر مسگری این کشور است. شما در هنگام گشت و گذار در شهرهای قدیمی ترکیه مثل استانبول یا آنتالیا می­توانید به بازارهای قدیمی این شهرها و از کارگاه­های مسگری اینجا دیدن کنید و از نزدیک شاهد خلق ظروف مسی متنوعی باشید که با هنرمندی استادان مسگر ترک ساخته می­شوند. ظروفی مثل دیگ، قهوه جوش­های سنتی ترک که از جنس مس ساخته می­شوند، سماور، سنتی و قابلمه از انتخاب­های اساسی شما برای خرید سوغات تور مسافرتی ترکیه می­تواند باشد.

منبع خبر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *