یونان و ترکیه برای آغاز مذاکرات به توافق رسیدند

یونان و ترکیه برای آغاز مذاکرات به توافق رسیدند
وزارت امور خارجه یونان از دستیابی به توافق با ترکیه برای از سرگیری مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش خات نیوز، وزارت امور خارجه یونان با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد برای اجرای شصت و یکمین مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی با ترکیه به توافق رسیده است.

این توافق پس از برگزاری نشست مجازی سه جانبهذ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا به دست آمد.

اردوغان در این نشست بر امکان اتخاذ تصمیمات سازنده در یک کنفرانس منطقه‌ای با مشارکت همه طرف‌ها از جمله بخش ترک نشین قبرس تاکید کرد.

دیروز، اردوغان از فرانسه خواست برخورد سازنده‌ای درباره تنش در دریای مدیترانه داشته باشد. وی دلیل تشدید تنش‌ها را نادیده گرفتن حقوق آنکارا و ترک‌های قبرس خواند و تاکید کرد ترکیه به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از حقوق خود در دریای مدیترانه عقب نشینی نخواهد کرد.

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره رودس و کاستلوریزو در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

ارتش یونان نیز آماده‌باش نیرو‌های خود را به بالاترین سطح افزایش داد. این اقدام در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای برگزاری مانور بین دو جزیره رودس و کاستلوریزو در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت.

فرماندهی ارتش یونان، مرخصی‌های نیرو‌های خود را در همه یگان‌ها لغو کرد. منابع رسانه‌ای تاکید کردند نیرو‌های نظامی یونان در سراسر این کشور به ویژه در استان «فریس» نزدیک مرز‌های زمینی ترکیه، در حالت آماده باش هستند.

این دومین بار در چند هفته گذشته است که ارتش یونان نیرو‌های خود را به حالت آماده باش کامل در می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام پیروزی در ترکیه شد طرفداری | نوجوانان آزادکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *