۳۰۰ هزار پناهجوی عراقی وارد ترکیه شدند

 ۳۰۰ هزار پناهجوی عراقی وارد ترکیه شدند

خات نیوز- وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه فرانسه گفت: هیچ کشوری به اندازه ترکیه عوامل داعش را خنثی نکرده است.

به گزارش خات نیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: هدف ترکیه از عملیات اخیر همانند فرانسه پاکسازی عراق و سوریه است. ایجاد یک عراق ایمنی و با ثبات برای امنیت ما بسیار مهم است. در حال حاضر ۳۰۰ هزار پناهجوی عراقی وارد ترکیه شده اند.
چاووش اوغلو افزود: درحال حاضر با ۴ جنگنده اف ۱۶ خود در ائتلاف بین المللی ضد داعش حضور داریم. نیروهای ما در بعشیقه تا زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل نزدیک به ۷۰۰ داعشی را خنثی کرده بودند. از زمان شروع عملیات موصل تاکنون ۱۷ تروریست را از پای در آورده ایم.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: می دانیم که نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه( پ.ک. ک) “سنجار” را همانند کوه های قندیل به اردوگاه های خود تبدیل کنند. نمی گذاریم که نیروهای پ.ک.ک در عراق تقویت شوند و با اتخاذ تدابیر لازم این منطقه را به یک نقطه امن تبدیل خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: میان وضعیت فوق العاده اعلام شده در ترکیه با وضعیت فوق العاده اجرا شده در فرانسه فرقی ندارد. هدف این دو وضعیت یکسان است. این وضعیت در هر دو کشور آزادی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار نداده است.

ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد جامعه جهانی باید ترکیه را در میزبانی از آوارگان سوری و عراقی حمایت کند.

وی افزود: ترکیه پس از کودتای نافرجام اخیر دوره جدیدی را آغاز کرده است. فرانسه و ترکیه هر دو با تروریسم رویارویی می کنند. جنگ علیه تروریسم یکی از الویت های سیاسی اصلی و مهم برای ماست و ما برای تعمیق همکاری ها در عرصه فرهنگی میان دو کشور تلاش می کنیم.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه عملیات نظامی پ.ک.ک را محکوم و اعلام کرد ترکیه و فرانسه دیدگاه یکسانی درباره پرونده سوریه دارندو مواضع دو کشور با همدیگر همخوانی دارد. ترکیه در حال حاضر میزبان دو میلیون آوراه سوری است و جهان باید از ترکیه در این زمینه حمایت کند و ما نیز به هماهنگی ها برای رویارویی با بحران آوارگان ادامه می دهیم.

بولتن نیوز
بولتن نیوز

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *