۳ هزار نیرو تحت حمایت ترکیه در عملیات موصل

۳ هزار نیرو تحت حمایت ترکیه در عملیات موصل 

معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه حدود ۳ هزار نیروی تحت آموزش آنها در پایگاه بعشیقه شمال عراق در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد ادعا کرد ترکیه آماده است صدها هزار آواره این شهر را بپذیرد.
به گزارش خات نیوز، نعمان کورتلموش معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد حدود 3 هزار نیروی اهل شمال عراق را برای شرکت در عملیات آزادسازی «موصل» مرکز داعش در عراق و وارد شدن به این شهر آموزش داده است.

کورتلموش طی نشست خبری در آنکارا گفت: «شما می‌دانید که ترکیه پایگاه (بعشیقه) را به درخواست فرماندار موصل تاسیس کرده است. افراد زیادی از میان 4 هزار عنصر محلی در موصل آموزش دیده‌اند که به مجاهدین نینوا مشهورند. اکنون 3 هزار نیروی آموزش دیده‌ بدست ترکیه در نبرد علیه داعش حضور دارند.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی افزود: «ترکیه آماده است تا صدها هزار آواره بالقوه را که درپی آغاز عملیات آزادسازی از موصل می‌گریزند، پذیرفته و پناه دهد.»

معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تحریک‌آمیز مدعی شد البته اگر عملیات آزادسازی موصل «به درستی» انجام شود، ترکیه با سیل آوارگان مواجه نشده و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای نیز رخ نمی‌دهد.

بامداد دوشنبه عملیات گسترده آزادسازی موصل، مرکز داعش در عراق، با حضور 30هزار نیرو متشکل از ارتش، نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد با فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور آغاز شد.

گزارش دانشجو
گزارش دانشجو

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *