اردوغان: وابستگی در محصولات کشاورزی به خارج خطرناک است

اردوغان: وابستگی در محصولات کشاورزی به خارج خطرناک است

خات نیوز – رئیس جمهور ترکیه وابستگی در محصولات کشاورزی به خارج را خطرناک توصیف کرده و گفت هرگز ساختار کشاورزی‌مان را زیر چرخ‌ شرکت‌های جهانی که تنها به سود خود می‌اندیشند، ویران نخواهیم کرد.

به گزارش خات نیوز به نقل از  آناتولی در روز پنجشنبه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این مطلب را طی سخنانی در سومین شورای کشاورزی و جنگلداری که در مجتمع بش‌تپه آنکارا برگزار شد، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: وابستگی در محصولات کشاورزی به خارج حداقل به اندازه صنایع دفاعی خطرناک است.

وی ضمن اشاره به آنکه تامین امنیت غذایی ملت‌مان در ترکیه نیز همانند سایر کشورها به مسئله امنیت ملی تبدیل شده است، گفت: هرگز ساختار کشاورزی ترکیه را زیر چرخ‌ شرکت‌های جهانی که تنها به سود خود می‌اندیشند، ویران نخواهیم کرد.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: در تولید محصولات کشاورزی مقام هفتم جهان و نخست اروپا را داریم. مقام نخست تولید فندق، گیلاس، زردآلو و بِه متعلق به ترکیه است.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: هم اکنون هزار و ۶۹۰ نوع محصول کشاورزی را به ۱۹۵ کشور جهان صادر می‌کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: ترکیه به ۱۹۵ کشور ۱۶۹۰ نوع محصول کشاورزی صادر می‌کند، میزان صادرات محصولات کشاورزی را طی ۲۰ سال از ۳.۷ میلیارد دلار به ۱۷.۷میلیارد دلار افزایش دادیم. صادرات بذر را ۱۱ برابر کردیم و به رقم ۱۰۲ هزار تن به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار رساندیم.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *