دعوت سفیر ایران در ترکیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

دعوت سفیر ایران در ترکیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از همه هموطنان ساکن در کشور ترکیه خواست تا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرده و رای دهند.

به گزارش خات نیوز طاهریان فرد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با دعوت از همه ایرانیان ساکن در ترکیه برای شرکت در این انتخابات گفت: ایرانیان ساکن در ترکیه با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و در صورت همراه نداشتن این دو مدرک، با استفاده از گذرنامه خود می توانند در این دوره از انتخابات رای دهند.

وی با اشاره به پیش بینی 6 شعبه اخذ آرای ایرانیان در ترکیه افزود: در این دوره از انتخابات برای اخذ آرای ایرانیان یک شعبه در محل ساختمان کنسولگری سفارت کشورمان در شهر آنکارا پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در شهر استانبول به علت حضور ایرانیان پرشمار، 2 شعبه اخذ رای یکی در محل ساختمان سرکنسولگری کشورمان در استانبول پیش بینی شده و یک شعبه نیز در بخش آسیایی شهر استانبول برای اخذ آرای هموطنان دایر خواهد بود. وی با اشاره به پیش بینی یک شعبه اخذ رای در محل ساختمان بانک ملت در شهر ازمیر افزود: در ساختمان کنسولگری ایران در طرابوزان و ارزروم نیز شعبه اخذ رای ایرانیان دایر خواهد بود.

وی با اشاره به کشب آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در این شعب پیش بینی شده و آموزش نیروها و عوامل برگزار کننده اظهار کرد: با مقامات محلی و وزارت امور خارجه ترکیه نیز در خصوص برگزاری انتخابات هماهنگی لازم انجام شده است.

وی گفت: هموطنان بالای 18 سال می توانند از ساعت هشت صبح تا 18 به محل های تعیین شده مراجعه کرده و آرای خود را به صندوق بیندازند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 به صورت همزمان در ایران و در برخی کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار می شود.

در این دوره، با انصراف محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از ادامه رقابت انتخاباتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در این انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 تن رأی اولی هستند.

خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *