آخرین خبر از 3 لژیونر گمشده ایرانی در آوار زلزله ترکیه / قاضی‌زاده هاشمی پیگیر ماجرا شد

آخرین خبر از 3 لژیونر گمشده ایرانی در آوار زلزله ترکیه / قاضی‌زاده هاشمی پیگیر ماجرا شد

خات نیوز–زلزله 7/8 ریشتری مناطقی از ترکیه را لرزاند و با خسارت‌های فراوانی روبرو شد. در این میان بسیاری از ورزشکاران هم زیر آوار باقی ماندند. این موضوع به ورزشکاران ایرانی شاغل در ترکیه هم رسید.

سه عضو تیم ملی فوتبال نقص عضو ایران از جمله ورزشکارانی هستند که از روز گذشته ارتباط آنان با ایران قطع شد و خانواده‌ها پیگیر شرایط آنان هستند. حامد مطرودی از شهرستان شادگان، مهدی سعیداوی از جانبازان شهرستان سوسنگرد و محمدرضا میراحمدی از شهرستان رامهرمز سه فوتبالیست ایرانی شاغل در ترکیه هستند.

ترکیه از میان کشورهای عضو فدراسیون جهانی این رشته تنها کشوری دارای لیگ فوتبال قطع عضو است به همین دلیل لژیونرهای ایرانی، کشور همسایه ایران را برای بازی خود انتخاب کردند.

به گزارش خات نیوز–قطعاً مهمتر از ورزش،‌ حفظ جان و خاطر جمع شدن خیال خانواده‌هایی این ورزشکاران است که دلواپس آنها هستند. طبیعتاً با توجه به وضعیت برق، گوشی آنها تا ساعت محدودی شارژ برقی دارد و اگر به اتمام برسد امکان پیدا کردن آنها سخت‌تر خواهد بود. خانواده محمدرضا میراحمدی می‌گویند گوشی او زنگ می‌خورد اما پاسخ نمی‌دهد. در چنین شرایطی راه‌های منتهی به  منطقه مالاتیا هم بسته شده است.

سیدمحمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در گفتگو با ایلنا آخرین جزییات این ماجرا را تشریح کرد: «ما از طریق فدراسیون جانبازان و معلولین ترکیه پیگیر هستیم و دوستان از طریق وزارت خارجه. سه بازیکن مذکور تا ساعت 2 نیمه شب با خانواده خود تماس داشتند. این زلزله ساعت 04:30 اتفاق افتاده است. بعد از آن خانواده‌ها تماس گرفتند موفق به صحبت نشدند چرا که تلفن‌ها جواب نمی‌دهند. سرپرست این تیم به نام آقای سوات توانستیم با ایشان ارتباط برقرار کنیم و ایشان به ما پیام داد که سالم هستیم اما فعلاً خبری از بچه‌ها نداریم و دوباره گفته که در کنار هتل کیرک وال پیگیر ماجرا هستند تا اگر خبری باشد ما مطلع باشیم.

وی افزود: مشاور آقای قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با من تماس داشتند و قرار شد اطلاعات جمع بندی شده به ایشان بدهیم تا پیگیر شوند. چرا که  مهدی سعیداوی جانباز هستند.»

همچنین ببینید

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد

ترکیه از خرید جنگنده «اف-16» آمریکا صرف‌نظر کرد عضو شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست‌جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *