آمادگی اصفهان با سرمایه‌گذاران ترکیه

آمادگی اصفهان با سرمایه‌گذاران ترکیه
شهردار اصفهان گفت: سیاست شهرداری حرکت به سمت استفاده از انرژی خورشیدی، فناوری‌های نوین، توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای و … است، بنابراین می‌توانیم در هر یک از این بخش‌ها با سرمایه‌گذاران کشور ترکیه توافق کنیم.

به گزارش خات نیوز، قدرت الله نوروزی ظهر امروز سه شنبه در دیدار با هیئت تجاری، اقتصادی و فرهنگی ترکیه اظهارکرد: تاکنون جلسات مختلفی با هیئت‌های اروپایی در زمینه‌های گوناگون برگزار شده است، اما برگزاری جلسه و مذاکره با کشور ترکیه که همسایه و هم‌مذهب ایران است، بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تخصصترکیه، زمینه همکاری بین دو کشور را فراهم می‌کند، افزود: زمانی که در کشور ترکیه صلح برقرار بود، بیشتر آمار گردشگری به این کشور تعلق داشت، بنابراین با توجه به اینکه اصفهان یک شهر گردشگری محسوب می‌شود، می‌توانیم توافقاتی را برای گسترش صنعت توریسم بین دو کشور انجام دهیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۲ میلیون توریست به ترکیه سفر کرده‌اند، اما این آمار به دلیل بحران خاورمیانه کاهش یافت؛ در سال ۲۰۱۵ آمار گردشگری به ۳۶ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۶ به ۲۵ میلیون رسیده است، اگر بتوانیم صلح را در منطقه خاورمیانه مستمر کنیم، به طور حتم منافع همه کشورهای این منطقه تامین می‌شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه سیر نزولی آمار گردشگری در ترکیه ناشی از بحران‌های منطقه بوده است، گفت: رابطه ایران و ترکیه به گونه‌ای است که می‌توان آمار گردشگری را در هر دو کشور و از جمله در اصفهان به بالاترین حد ممکن رساند.

وی با اشاره به حضور اعضای شورای شهر، مسئولان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در این جلسه گفت: شهرداری اصفهان آمادگی دارد تا بدون دریافت هیچگونه عوارضی به سرمایه‌گذاران ترکیه، زمین واگذار کند تا آنان نسبت به احداث هتل اقدام کنند.

شهردار اصفهان به هویت و سابقه تاریخی شهر اصفهان اشاره و اظهارکرد: میراث فرهنگی و تاریخی متعددی از دوران‌ سلجوقی و صفوی به اصفهان ارث رسیده که می‌توان به میدان نقش جهان اشاره کرد، این میدان بهترین نقطه برای سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌سازی است.

نوروزی خاطرنشان‌کرد: سیاست شهرداری حرکت به سمت استفاده از انرژی خورشیدی، فناوری‌های نوین، توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای و … است، بنابراین می‌توانیم در هر یک از این بخش‌ها با سرمایه‌گذاران توافق کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد جمعیت کشور ترکیه و بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران را مسلمانان تشکیل می‌دهند، گفت: این یک فرصت طلایی است تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف از جمله رونق صنعت توریسم، راهکارهای اساسی پیدا کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طبق آمار چهار درصد از گردشگران کشور ترکیه، ایرانی هستند، افزود: شهرداری اصفهان آمادگی دارد در زمینه جذب گردشگر در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کند.

نوروزی تصریح کرد: طبق سیاست‌های اتحادیه اروپا باید سالی ۲ میلیارد ریال برای مهار پسماند و فاضلاب سرمایه جذب شود که در این راستا اصفهان می‌تواند از لحاظ فنی برای تحقق این مهم، به کشور ترکیه کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۳ از طریق کشور ترکیه، ۷۲ درصد انرژی وارد کشور ایران شده و در سال ۲۰۲۳ قرار است سه نیروگاه بزرگ برق در ترکیه احداث شود، با توجه به پیشرفت‌های ایران در این زمینه، می‌تواند به ترکیه کمک کند.

وی با بیان اینکه اصفهان با ۱۴ شهر از کشورهای مختلف خواهرخوانده است اما با دو کشور همسایه خود با وجود اشتراکات فراوان، عقد خواهرخواندگی ندارد، اظهارکرد: اگر برای ارتباطات بیشتر با کشور ترکیه نیاز به رایزنی‌های بیشتر است، آمادگی داریم از طریق سفیر ایران در این کشور، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم

همچنین ببینید

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه

معطلی رانندگان ایرانی برای ورود به ترکیه به گزارش خات نیوز در مرز سرو استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *