آمریکا یک شهروند ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای را تحریم‌ کرد

آمریکا یک شهروند ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای را تحریم‌ کرد

خات نیوز – وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایران را به نقض قوانین تحریم‌ها متهم کرده است.

به گزارش خات نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری آمریکا، این وزارتخانه اعلام کرد که علیه یک شهروند ایران به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا دو کیفرخواست جداگانه صادر کرده است.

این خبر را جان سی دمرز، معاون دادستان کل آمریکا اعلام کرد.

این شهروند و شرکتی در ترکیه با نام «کرال هواچیلیک» به تلاش برای خرید تجهیزات و قطعات هواپیمای تولید آمریکا برای انتقال به اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران، پنهان نگه داشتن این موضوع از شرکت‌ها و دولت آمریکا که این قطعات برای شرکت‌ها و کاربران صنعت هوایی در ایران بوده ‌است، متهم شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که این فرد ایرانی و شرکت ترکیه‌ای تلاش کرده‌اند قوانین و ضوابط و مقررات آمریکا، مقررات مربوط به تحریم‌ها و داد و ستد مالی با ایران و قوانین صادرات را زیر پا بگذارند.

جان دمرز طی سخنانی بی‌اساس اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه ایران به خاطر رفتارهای بی‌ثبات‌کننده‌اش است. اتهام‌های مطرح‌شده به تبانی برای تجهیز یک هواپیمای ایرانی که برای حراست از نهادهای نظامی ایران به کار می‌رود، مربوط می‌شود.

وی در ادامه مدعی شد: قوانین صادراتی ما در زمینه ارسال کالا بسیار سفت‌وسخت است تا کالاهایی که می‌تواند به آمریکا لطمه بزند، به دست کشورهای متخاصم نرسد.

همچنین ببینید

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه

نکته‌ای ترسناک از کنسرت صادق بوقی در وان  ترکیه تصاویری از کنسرت شب گذشته صادق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *